350% + , dra åt h*****e!

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Tack för det, T-H!

Fick en höjning från 1200:- till 4300:- bara så där!

Min gamla dr650 var tänkt som en billig leksak.
Jaja, tycker ni som betalar mer än vad era hojar är värda, men 350% höjning är lite väl mycket.

Dr650 är inte särskilt stöldbegärlig eller inblandad i så många olyckor, jag tog kk -89 aldrig klotat, jag måste vara en säker kund tycker man.
T-H motiverade höjningen med att man "måste tänka kollektivt", alltså det är för många skador och stölder, därför får jag betala.

Jag sa till dom kan väl gadda ihop sej med dom andra bolagen och sluta försäkra hojar överhuvudtaget, så får vi slut på skenförsäkringar och bedrägerier.Hoppas dom lyssnar.

Nä, det måste bli förbjudet att åka motorcykel, vi kan inte låta bolagen öka sina bonusar och avtal på vår bekostnad!

Jag föreslår att vi kör ett världsrekordförsök i däckbränning hos vart och ett av bolagen, kanske även några hembesök hos dom anställda.

LÄGG NER SKITEN, T-H! :arsele

Nu ska jag ut och jaga chopper om jag inte kan få ner försäkringen till 2000:- på dr'n.

Bifogat

• 2451_gll_s.jpg
    2451_gll_s.jpg
    39.1 KB · Visningar: 169
Inte för att jäklas men en kille på jobbet fick sin DR650 stulen förra sommaren... Polisen tog killen långt senare när han åkte runt på hojen i en söderförort till Sthlm (den stals i city).

Fredde Meck skrev:
Tack för det, T-H!

Snacka med Bilsport & MC, de har bra priser på offroadhojar. Jag betalar drygt 2700 kr/år hel/hel för min KTM.

trist med höjda premier, jag fick en höjning på 100% på min xr600 som är urgammal och enbart går grus, åxå nåt lall om olyckor o skit.
Inför motardförsäkring.

Försäkrar man i TH får man skylla sig själv!!! :arsele

Tro mig!!!!
Tråkigt men sant.

Skulle aldrig i helvete anväda dom igen!
Vare sig på Hus bil eller annan försäkring!!!!!

sgtpepper skrev:
Det fanns en motion till trafikutskottet, denna motion avslogs.

...och den gällde enbart tunga motorcyklar. Problemet var bara att kärringen inte hade koll på vad som var tung mc. Hon trodde visst att det var vikten som gjorde dem svårhanterliga... Min tolkning av kärringens motion är alltså att det var HD, Guldvinge och andra STOOOORA och tunga hojar hon ville förbjuda.

Frågan är vad som är en lätt mc i hennes ögon?

kanske alla nya sporthojar räknas som lätta då.....

erik skrev:
...och den gällde enbart tunga motorcyklar. Problemet var bara att kärringen inte hade koll på vad som var tung mc. Hon trodde visst att det var vikten som gjorde dem svårhanterliga... Min tolkning av kärringens motion är alltså att det var HD, Guldvinge och andra STOOOORA och tunga hojar hon ville förbjuda.

erik skrev:

Jag har inga problem med ett eventuellt förbud av just dessa hojar, skulle faktiskt vara rätt kul :)

Vilket är bäst?

Vilket försäkringsbolag är bäst/billigast när det gäller sporthojar?
Själv har jag TH (som många skäller på) och tycker att det är ok.

Förlåt om jag kanske kom in på ett sidospår i tråden nu.

Fredde Meck skrev:
Tack för det, T-H!

Min gamla dr650 var tänkt som en billig leksak.
Jaja, tycker ni som betalar mer än vad era hojar är värda, men 350% höjning är lite väl mycket.

Dr650 är inte särskilt stöldbegärlig eller inblandad i så många olyckor, jag tog kk -89 aldrig klotat, jag måste vara en säker kund tycker man.
T-H motiverade höjningen med att man "måste tänka kollektivt", alltså det är för många skador och stölder, därför får jag betala.

Jag sa till dom kan väl gadda ihop sej med dom andra bolagen och sluta försäkra hojar överhuvudtaget, så får vi slut på skenförsäkringar och bedrägerier.Hoppas dom lyssnar.

Nä, det måste bli förbjudet att åka motorcykel, vi kan inte låta bolagen öka sina bonusar och avtal på vår bekostnad!

Jag föreslår att vi kör ett världsrekordförsök i däckbränning hos vart och ett av bolagen, kanske även några hembesök hos dom anställda.

LÄGG NER SKITEN, T-H! :arsele

Nu ska jag ut och jaga chopper om jag inte kan få ner försäkringen till 2000:- på dr'n.

Sluta gnäll så förbannat! 4300kr för en MC-försäkring är ju peanuts.

Silwer skrev:
Betänk att det är en offroad, och kör man den som man skall är det en jävla massa stålar.

Ja det är en offroad och den är fem-tio ggr billigare än en sporthoj, hur jävla billig ska den vara? Att endast få betala 1200kr är ett skämt, tycker det är bra att de börja göra något åt snålskjutsen som vissa hojåkargrupper sitter på.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!