350/400

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
No hoj
Tänkte ta en sommar med en billigare hoj men ändå kul att köra förhoppningsvis. Har kikat lite på blocket på rd 500 (verkar läcker men ovanlig), rd 350, gsx 400fws, zxr 400, gpz 400r. Nån med erfarenhet från dessa vilken går bäst av dessa gamla godingar? Nån annan hoj värd att kolla in?

Om du vill köra mycket och inte skruva så som fan och ändå har hyffsat med pulver för att vara en liten maskin så hade jag taigt ZXR 400 utav dina kantidater....rätt kul hoj :)

65 Hkr och mycket varvvillig =)

Förra sommaren köpte jag en Suzuki GSX400E -82 av en kompis för 3.500:-, skabbig men ack så kul! Kostade ingenting att försäkra och gick hur bra som helst dom 450 milen jag körde den innan jag sålde den vidare...

Tänkte ta en sommar med en billigare hoj men ändå kul att köra förhoppningsvis. Har kikat lite på blocket på rd 500 (verkar läcker men ovanlig), rd 350, gsx 400fws, zxr 400, gpz 400r. Nån med erfarenhet från dessa vilken går bäst av dessa gamla godingar? Nån annan hoj värd att kolla in?

Om du åker gixxer 1100 från 86 idag så lär inte en RD 500 vara billigare. Ett fint ex i originalskick (om du nu lyckas hitta ett sånt) kan lätt gå loss på 40k, ett renobjekt kanske hälften. Jag skulle inte köpa en sån om jag inte var vass på att meka själv (men det kanske du är), det är inga lättskruvade hojar och inget du lämnar in på Yamahacenter direkt..

Skulle jag köpa en 400 finns det bara en hoj: Honda VFR 400R (NC 30)...Rothmanslackad med öppna pipor :tummenupp :yoparty

Eller möjligen Honda NS400R...:)

Självklart så måste jag rekommendera en zxr 400. Bara för att jag har en själv. Hojen är rolig, kvick och lättkörd. Sen går det att köra riktigt snabbt med den om man bara vill. Jag kör min endast på bana men har testat den på gata och den funkar där också.
Sen går den att pimpa lite så att den ser lite snyggare ut. Här är min 400:a med en zx6r bakdel.

Bifogat

• alicia.jpg
    alicia.jpg
    68 KB · Visningar: 86
Rg 500 eller Nsr 400 verkar ju intressantast av de jag kikat på. Sen att få tag på dom i sverige är en annan femma.

Rg 500 eller Nsr 400 verkar ju intressantast av de jag kikat på. Sen att få tag på dom i sverige är en annan femma.

Ska du köra eller meka? Hojarna du nämner, framförallt RG 500, var redan när den kom lite för extrem för de flesta att hålla i trafik för gatbruk och haverier var inte ovanliga. Om du mot förmodan hittar ett fint ex som ägaren vill sälja till någon annan en en riktigt entusiast så beväpna dig med ett rejält repkonto och mycket tålamod. En 25 år gammal racerreplika kräver mycket omvårdnad för att inte becka igen. Och går något sönder så kostar det skjortan och tillgången på delar är mkt begränsad.

Henning här på SH har en NS400R, kolla med honom om du vill ha mer info.

Var på vippen att köpa en nyrenoverad RG förra sommaren. Den gick till Norge för 50k.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman