35 hk extra på 5min

Att ingen tänkt på det innan :D

Vem beställer först? Jag avvaktar nog ett tag...

Azzurro skrev:

WOW, jag kommer att ha skolans häftigaste EU-moppe, 35hk till på slangen bara sådär!!! :banana :banana
Måste jag kopplabort datorfläkten jag använder för att överladda luftburken med? Jag menar den ger ju säkert sju häst den med, eller vad tror ni? :yoparty :yoparty

Dessutom läste jag att man kan få 150hk med NoS, så då borde ju min Drac ge 189hk, hur många har ni i era sporthojar, som dessutom är tyngre :arsele :arsele

Snart får ni se en film när jag kör bulten med min Drac, bara Börjes pappa lånar ut kameran. :tummenupp

Man blir bara så trött

haha är ju i stil med den där produkten dalhems säljer...
Hur faaaen ska man få mer hästar av att sätta skruv på luften hahaha?!

Vore nästan vart o köpa o bänka av effekten före och efter och skicka till dem för o jävlas...

Superbee skrev:
haha är ju i stil med den där produkten dalhems säljer...
Hur faaaen ska man få mer hästar av att sätta skruv på luften hahaha?!

Vore nästan vart o köpa o bänka av effekten före och efter och skicka till dem för o jävlas...

men det är ju så dyrt att bänka

Tänk om man hade pengarna :rolleyes: 35hk till vilken grej.

Nä men seriöst. Tanken är god men teori och praktik fungerar inte riktigt som det är tänkt. Man skulle kunna bygga en turbo med en elturbin men gassvaret skulle bli helt skevt eftersom det tar ju litet tid att starta rotationen. Lika så avslag skulle bli läskiga då rotationen inte avtar så snabbt. Hur mycket ström skulle inte en startsnabb elmotor som skulle klara av att leka turbo dra? Generatorn skulle ju behöva vara enorm på bilen lika så batteriet.

Haha, bondfångeri är det enda säkra sättet att bli rik, eller vad det är de brukar säga?

qwerty,
tror du behöver läsa vad grejen gör en gång till.

Det var någon för ett tag sedan som överladdade någon 3 cyl plastbil med en elektrisk motor avsedd för modellflygplan, dom motorerna räcker till effektmässigt för att skapa ett visst övertryck.

Gassvaret kan nog ordnas med fartreglaget till modellflygplans motorn, men ett visst lagg kan det väl bli, dock knappast mer än med avgasturbo.

Ekonomiskt försvarbart kan det nog aldrig bli, men det är ju en annan femma...

Hur mycket "tryck" skapar Suzukis "SRAD" eller vad systemet heter på gixxern?
(snorklarna som tar in luften där framme i kåpan)
Övervinner det bara sugförlusterna, eller kan man mäta upp övertryck i luftburken?
Jag såg något bänkprotokoll där dom uppskattade att det gav 15hk vid full fart.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back