320mm oversize bromsskiva

Är iafall dubbel så snygg :) Har planer på att dra hem ett kitt jag med, dock endast för utseendet sen ifall det bättar lite bättre e ju inte fy skam :)

Jag körde så på min Xr ett bra tag och det funkade fint, stålomspunnen slang tillsammans med ny skiva gör susen.
Fast innan du vet ordet av så sitter du där med en låda från ISR och bultar dit sexkolvsok och en ny bromspump! :)

Mycket vill ha mer!

Det blir ju bättre bett om du byter till större bromsskiva om kvalitén på skivan är bra.. Annars kan ju Acke på ISR göra en åt dig om du vet vad du behöver.. 320mm är ju standardmått, så det blir nog inte så dyrt.

Byta bromsok kan vara en idé.. Fördelen är ju att om du ändå ska sätta dit en adapter för bromsoket så kostar det ju bara ett nytt bromsok att få ännu bättre bromsar. Och ett beggat bra sporthojs ok kan ju inte kosta många kronor.

Sen tycker väll jag att det skulle vara bra mycket billigare att börja med att sätta i riktigt bra belägg på det du har och testa, det blev en STOR skillnad på mina bromsar när jag bytte från standardbelägg till EBC HH (som jag gillar, men det finns massor).

om du åker mycket framhjul så är de väl kanon.
eft 2 såna på min xr så rök de ganska kraftigt men annars sakna jag väl inte bettet. åkte inge bana.

Körde så på en EXC ett tag. Dock körde jag konbana rätt hårt och då nöp bromsen. Men det har nog mer med gammal bromsvätska att göra än med dålig kombination med adapter/320 skiva.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park