320 däck

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
var kan man hitta 320 däck och fälgar till dito ?

Ring nåt trailerföretag och fråga vart dom köper sina däck. 315 är väl det bredaste lastbilsdäcket jag sett iofs :tungan.

Dra iväg ett mail till occ choppers:D c/o Discovery channel
Dom verkar kunna det här med feta mackor:tungan

Tack för svaren. Sitter och grunnar på ett kul bygge. Sreetfighter så klart.

Däck Avon 330/30r17 ca 3500:-
Fälg tex. Pro-One Sinn-A-Ster Series II, Black Billet, 17 in. x 12 in. - Rear Wheel ca 12000:-

Inte så kul men nu vet jag vad det kostar.

Har byggt med riktigt fett bakdäck och mellanaxel förr. Det blev riktigt cool.

Last edited:
Fälg tex. Pro-One Sinn-A-Ster Series II, Black Billet, 17 in. x 12 in. - Rear Wheel ca 12000:-

Roaring Toyz har ganska stort utbud av trevliga delar och riktigt snygga fälgar.
http://www.roaringtoyz.com/

Har du bilder på ditt tidigare bygge ?

Borde man inte kunna brädda en vanlig 6" fälg 3" på varje sida? det borde bli billigare än 12000:-

Last edited:
Roaring Toyz har ganska stort utbud av trevliga delar och riktigt snygga fälgar.
http://www.roaringtoyz.com/

Har du bilder på ditt tidigare bygge ?

Ja, jag har bilder men kan inte hitta dom:huvet (Från papperstiden :D )

Riktigt coola bilder på sporthojar med breda bakdäck. Och coola fälgar.
Tack för länken.
Jag gillar rena fälgar så egentligen skulle jag vilja ha dom gamla S3 fälgarna på min "nya" S3'a.

Jag hittade dessa
http://www.realhog.com/detail.cfm?model_ID=0&Category_ID=92&manufacturer_ID=5&product_ID=23170&sblid_name=Pro_One_Sinn_A_Ster_Series_II__Black_Billet_____in__x____in____Rear_Wheel

Skräpet mellan de tre ekrana är löstagbara.

Om jag tar tag i detta så blir det inte förlängd sving.

Det jag funderar på är att tillverka en sving i stål "plåt" som passar i orginalfästena på min S3 06. Mellanaxeln skall vara monterad på svingarmen. Utformningen av svingarmen skall vara sänkt och för ett tex Avon 330 däck. Givetvis måste jag också fixa ett fetare framdäck på en likadan fälg (fast inte 12" wide:D )

Tanken är att man relativt enkelt skall kunna växla mellan standard och low&wide. 16:9 HD is the future.:tungan

Just nu kollar jag möjligheter och priser. Jag ha redan kollat upp att det är tekniskt genomförbart.

Borde man inte kunna brädda en vanlig 6" fälg 3" på varje sida? det borde bli billigare än 12000:-

Förra gången jag gjorde detta så tog jag en bilfälg som jag rensade ur. Jag hittade en där fälgbanan var symetrisk. Sen klöv jag fälgbanan i en svarv. Sen hade jag lite tur, jag hittade en rörbit med rätt diameter på en skrot. Jag stack av en 125mm bred ring och svetsade ihop med fälgbanehalvorna.

Sen svarvade jag till ett navrör och svetsade dit ekrar av fyrkantprofil. Satte sedan upp navrör med ekrar i svarven och svavade ner ekrarna så att man kunde knacka på fälgbanan. Riktade upp det hela och svetsade ihop.

Det blev kanon. Inte superlight med fet posing. Hojen stod utan stöd:)

Last edited:

Förra gången jag gjorde detta så tog jag en bilfälg som jag rensade ur. Jag hittade en där fälgbanan var symetrisk. Sen klöv jag fälgbanan i en svarv. Sen hade jag lite tur, jag hittade en rörbit med rätt diameter på en skrot. Jag stack av en 125mm bred ring och svetsade ihop med fälgbanehalvorna.

Sen svarvade jag till ett navrör och svetsade dit ekrar av fyrkantprofil. Satte sedan upp navrör med ekrar i svarven och svavade ner ekrarna så att man kunde knacka på fälgbanan. Riktade upp det hela och svetsade ihop.

Det blev kanon. Inte superlight med fet posing. Hojen stod utan stöd:)

du verkar ju kunna det här...:tummenupp

Det blev så coolt förra gången så jag börjar fundera på en repris. Dock så måste det denna gång gå relativt enkelt att växla till orginal eftersom det ju är väldigt kul att åka på kurviga vägar.

Förra gången gick det igenom besiktningen med kommentaren, "Häftigt det funkar ju bra att svänga om man tar i lite".

Tveksamt om det går nu.

gör en egen enkelsving o sätt dit en bilfälg :va

Ja, en egen enkelsving hade jag tänkt men al fälg vore nog lite roligare. En al fälg verkar dock bli i dyraste laget.

Finns i krom och svart för 1665$, lite väl mycke dock riktigt ren.

pro1-fokkeriii-chrome_300.jpg

Last edited:
Ja, en egen enkelsving hade jag tänkt men al fälg vore nog lite roligare. En al fälg verkar dock bli i dyraste laget.

Finns i krom och svart för 1665$, lite väl mycke dock riktigt ren.

View attachment 202448

är väl många tyskar som åker enkelsving o bilfälg..
en 17 tums bling bling e inte dyr..
ev köpa av nån som har skada nån av sina fälgar o kan sälja bara en billigt .

är väl många tyskar som åker enkelsving o bilfälg..
en 17 tums bling bling e inte dyr..
ev köpa av nån som har skada nån av sina fälgar o kan sälja bara en billigt .

Du har helt rätt skall kolla in bilfälgar också, tack för tipset.

2-4000 för en riktigt snygg 17-tums bilfälg medans en ren hojfälg kan gå på 10-15 000.

Det jobbiga blir att hitta någon snygg framfälg som passar bakfälgen.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt