Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se där !... Inkomstskatten sänks säger du.... Det vill jag se innan jag tror på det. Har fortfarande samma inkomstskatt som förra året.... O du menar att det skulle sänkas med motsvarande belopp ?...
Håller med ett annat inlägg här i tråden om att fortsätta simma runt i fiskskålen![]()
Din jämförelse håller inte:är du dum på riktigt eller , vilka tror du betalar för innebandy och fotbollsskador vi betalar inget dit då ? till dom sjukskrivningarna via skatten utan alla andra betalar mc-kostnaderna .
Den nu aktuella höjningen har ingen koppling till sjukvårds- och rehabkostnader utan är en ren och skär skatt! Kommer bland annat att finansiera statliga satsningar på arbetsstimulansområdet.
Nästa höjning däremot, den STORA, då ska trafikanterna betala för sjukvård, rehab, sjukskrivning. Fast då blir det inga 32%....
Observera också risken med att försäkringsbolagen kan gömma undan en del smyghöjningar med hänvisning till de 32%. Det är bara den här gången vi enkelt kan beräkna om deras påslag är rimliga eller ej.
Vet inte hur många av er som betalar föreningsavgifter, där ingår bla en del försäkringspremier, bla i innebandy, i amerikansk football samt i golfavgift. Det vet jag , för det betalar jag själv. Hur det är med andra idrotter eller aktiviteter är jag inte säker på, men hästsport brukar ha en försäkringspremie. Även om dessa är frivilliga.
Tänk med hjärnan gott folk!!!
Men du... om du bryter benet när du lirar innebandy så är det inte försäkringen som betalar gipsningen och flörten med den snygga sjuksköterskan. Det betalar vi redan via inkomstskatten.
Från försäkringen får du ersättning för sveda o värk, som ett litet plåster på såren liksom men sjukvården betalar de inte.
För mig blev det en extra faktura på 3000:-
Jag funderar starkt på att sälja hojen...
Sedan årsskiftet har du (om du jobbar) sänkt skatt via ett s.k. jobbavdrag, läs mer här:
http://www.skatteverket.se/skatter/skattetabeller/jobbskatteavdrag.4.3d6c82f21107cfb119f8000669.html
Hur mycket? Se här:
http://www.regeringen.se/sb/d/8648/a/75573
Nä...Inte iom att det börjar gälla från o med 1:e Juli...
Trafikdelen på min försäkring är 2132:-. 32% på det blir 2814 :-... Denna gången klarar jag mig med en höjning på 682 :- ! Min totala försäkring är idag 8261 :- o kommer att höjas med ovanstående belopp till 8943:-.
Inte så farligt denna gången...för min del....men var ska det sluta ? De förmodar ju en höjning på upp till 300% fram till 2009.... Pengar som vi redan betalar i from av skatter , ska vi nu betala igen.... FY FAN !!!
fick min kommande avi från Salusansvar .. ingen skatt pålagd ....
Men du... om du bryter benet när du lirar innebandy så är det inte försäkringen som betalar gipsningen och flörten med den snygga sjuksköterskan. Det betalar vi redan via inkomstskatten.
Från försäkringen får du ersättning för sveda o värk, som ett litet plåster på såren liksom men sjukvården betalar de inte.
Betalde iofs min försäkring på hojen i februari men ingen extra betalningsfaktura här heller!![]()
Man kan tänka sig ett motsvarande system där samtliga fotbollsutövare betalar en fotbollsförsäkring, som skall motsvara de kostnader som fotbollsträning åsamkar samhället.
Givetvis är fotbollsrelaterade kostnader försvinnande små jämfört med trafikskador och jag tvivlar på att en sådan skatt skulle löna sig att införa och upprätthålla...![]()
Tänk med hjärnan gott folk!!!
Fel, det är ju det som är grejen, t.ex. inkomstskatten sänks ju, och sedan beskattar man där kostnaden uppstår istället.
Var glada, hädanefter kommer ni att ha ett val: ha hoj => betala skatten, eller: ha inte hoj =>behåll pengarna. Istället för att ständigt betala en gigantisk klumpsumma oavsett.
Som det har varit hittils har alla utan hoj hjälpt oss att betala, jag kan förstå att det inte varit så kul...
Hur mycket kostar rökarna samhället?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden