32 dagar kvar till våren!

Idag var det tamigtusan 8plusgrader på dagen! Enligt en sån där tavla vid tcentralen.. Men bilens utomhustemp mätare visade 6plusgrader.. Men milt och skönt var det iallafall! - Kan vi konstatera att våren är här i Stockholm nu iallafall? All snö var bortsmält på landet också!

Fy fan vad bra alla har det då verkar det som förutom stackarna uppe i Norrland då förstås som jag lider med. Men ni har säkert skoter hela högen ni leker med istället så här års.

Själv bor man i Falun och har två stackare i garaget som bara vill ut och testköras men de känns ju som ljusår bort som det ser ut här idag :huvet

Vill ni veta när det är dags!?

Gör som perserna, fira vårdagsjämningen... från den 21 mars kan ni räkna med hojväder (I hope) :p vad tror ni?

Nouruz (ny dag) är en mycket gammal, flertusenårig, tradition, som människor har firat till vårens ankomst som infaller på vårdagjämningens dag. Nouruz är en icke-religiös högtid, som firas av perser (iranier).

Nouruz är festen i början av den varma årstiden, det vill säga vid vårdagjämningen. Förr tog man denna dag ut djuren på bete och ni som inte har djur som jag kan ta ut era hojar då!, bäää.

ses > 21 mars o framåt...

:tummenupp

Jag är Perser men har inga djur så det blir nog att rasta hojen :D

Bekräftelse!

Vill även påpeka att du har helt rätt bullysmile... om jag räkna rätt så är det exakt 32 dagar från ditt inlägg de är persisk nyår (vårdagsjämning).. alltså den 21 mars!

haha wow vad jag är glad!

Massa(3) hojjar sgå jag på väg till jobbet idag! MC Season 09 har börjat :tummenupp

Jag såg en svart sak på E22-an Malmö-Lund de senaste dagarne :)) 5 grader till, då jävlar!!!

Men är det fortfarande 32 dagar kvar? Byt namn på tråden varje dag :)

Jag såg en svart sak på E22-an Malmö-Lund de senaste dagarne :)) 5 grader till, då jävlar!!!

Men är det fortfarande 32 dagar kvar? Byt namn på tråden varje dag :)

5 grader till? Värsta värmeböljan i malmötrakten nu! Bara o slänga på sig prylarna!

Jag har kört en svart Fazer 600 Bunkeflostrand-Lund de senaste dagarna, kan varit den. Vit hjälm och GoreTex med stor Dainese-hjort på ryggen och röda detaljer. Lite kallt om fingrarna på slutet, men det går :yoparty

5 grader till? Värsta värmeböljan i malmötrakten nu! Bara o slänga på sig prylarna!

hahah jo visst, men när jag såg hur vindkraftverken snurrade :gnissla ...blåser som fan de senaste dagarna ju. Snart, snart....

Jag har kört en svart Fazer 600 Bunkeflostrand-Lund de senaste dagarna, kan varit den. Vit hjälm och GoreTex med stor Dainese-hjort på ryggen och röda detaljer. Lite kallt om fingrarna på slutet, men det går :yoparty

Mycket möjligt att det var du då :) om du var vid Lund ca kl 8? :)

Last edited:
Temporary setback...

Snöstorm i morse när jag klev utanför dörren här i Stockholm.
Dock 1+ vilket håller hoppet uppe :-)

hahah jo visst, men när jag såg hur vindkraftverken snurrade :gnissla ...blåser som fan de senaste dagarna ju. Snart, snart....

Mycket möjligt att det var du då :) om du var vid Lund ca kl 8? :)

Jotack, man får vara med när man kör om tradarna och först inte längre kan luta sig mot sidvinden och sedan får en rejäl kyss i riktning mitträcket. :näsblod

Framme i Lund (rundade vattentornet och AB Tre Korvar) ungefär 8 både igår och idag.

/Anders

Tittar ut, och ser att det är en stund kvar innan jag kan börja köra hoj.:mad:

Bifogat

• snö.JPG
    snö.JPG
    123.6 KB · Visningar: 63
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...