Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:30 är en löjlig hastighetsbegränsning på vissa ställen inom stan. På kullerstensgator absolut mitt inne i centrum är ok.
Zee skrev:Varför är det löjligt? Hur ofta har man egentligen bråttom? Vilken skada skulle det göra att ha "för många" 30-ställen?
Är du ofta inne i stan och kör 30? Jag tycker 30 är okej i absoluta innerstan, men i många fall fortsätter gamlingar och dementa att köra 30 utanför innerstan. Detta får mig tokig. Jag kan seriöst parkera bilen, springa upp jämnte o slå in rutan. haha. Nä så illa är det inte, men det känns som det ibland behövs hos vissa att inte utöva EXTREMT lågfartsåkande.Zee skrev:Varför är det löjligt? Hur ofta har man egentligen bråttom? Vilken skada skulle det göra att ha "för många" 30-ställen?
Swedie skrev:Är du ofta inne i stan och kör 30? Jag tycker 30 är okej i absoluta innerstan, men i många fall fortsätter gamlingar och dementa att köra 30 utanför innerstan. Detta får mig tokig. Jag kan seriöst parkera bilen, springa upp jämnte o slå in rutan. haha. Nä så illa är det inte, men det känns som det ibland behövs hos vissa att inte utöva EXTREMT lågfartsåkande.
har man t.ex bråttom av nån anledning och nån ligger i 20-25 (inte ovanligt) så blir det LÄTT en irritation.
Zee skrev:Min poäng var att alla verkar ha, per default, ultrabråttom varje, dag, varje minut, varje sekund och folk tror att man kommer fram snabbar om man ligger framförliggande bil i rööva.

Nej, men ska du till innerstan/centrum där det är 30 och har bråttom, då ogillas 30 skarpt. För ofta... seriöst så är 30 väldigt sakta. Där det ÄR mycket folk, så kör iaf jag sakta hursomhelst.Zee skrev:Ok, du har en poäng, men å andra sidan.. om du vet att det finns 30-ställen och du har bråttom så kör du runt 30-stället.
Min poäng var att alla verkar ha, per default, ultrabråttom varje, dag, varje minut, varje sekund och folk tror att man kommer fram snabbar om man ligger framförliggande bil i rööva.
Det går inte snabbare för det.
burner skrev:Från och med den 10Jan så skall det bli 30km/h i hela innerstaden![]()
![]()
![]()
Någon som vet vart dessa innerstadsgränser kommer vara ?
Är det ända ut mot tex. varberga eller endast till tex. tågstationen...
Jonathan skrev:När ett barn i femårsåldern springer ut framför hojen/bilen är 30 km/h väldigt fort ändå..
Jonathan skrev:När ett barn i femårsåldern springer ut framför hojen/bilen är 30 km/h väldigt fort ändå..
Bara för att man kör för fort betyder det väl inte att man har bråttom?Bikerbitch skrev:30 är väl bra. Måste man har så bråttom jämt?

|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller