300 timmar med Husaberg!

Tack Adrian, för att du kör så mkt :tummenupp :D

Jag tycker det låter jäkligt milt efter 300h. Det enda som ev. känns lite knepigt är väl kammen i så fall. 300h lär nog jag få ligga i tre år för att få ihop gissar jag så det känns rätt ok.

Busaberg: Jag kompletterar lite. Det är en "centrifugalslunga" som öppnar ena avgasventilen något medans elstarten går. När motorn startar "fälls den in". Har sett hur det fungerar och det är rätt genialt. Man fattar precis hur det funkar när man ser det men svårt att förklara. Tyvärr är den väldigt känslig för hur stort spelet är. Ofta den som bråkar när elstarten på en Husa inte går precis som den ska.

Supermoto skrev:
Det är en "centrifugalslunga" som öppnar ena avgasventilen något medans elstarten går. [/B]

Är det där något som man kan uppdatera till -03 eller är det samma som -01/-02 ? Eller ska man svetsa på den gamla för att bygga upp "nocken" ?

Kai

Kai skrev:
Är det där något som man kan uppdatera till -03 eller är det samma som -01/-02 ? Eller ska man svetsa på den gamla för att bygga upp "nocken" ?

Kai

den funktionen har funnits sen -97 tor jag. hade i alla fall en sån på min -99 men jag är nästan säker på att den kom redan -97
ingen uppdatering behövs alltså!
//m

Kai skrev:

Kai
Som pigraper säger är det en gammal lösning. Det man kan behöva göra är att justera höjden på nocken precis som du säger. Inget jag skulle göra själv men tala med nån lämplig ÅF så kan de säkert lösa det. Demontera kammen och ge den till dem så är det ett enkelt jobb.

Npåe, på min 02:a stt det enkel, nu har dom bytt till dubbel... Min är en sen 02:a, uttagen bara månader innan 03:orna kom. undrar då vilka 02:or som skulle ha den dubbellagrade?

Evil M skrev:
Är det en -02a så har den den dubbellagrade axeln. När du böt din satte du inte i den dubbellagrade då?

När jag köpte min 650 så hade den gått 75 timmar och ägaren före mig hade inte gjort ett skit åt med motorn, bara bytt olja å kört, så en kompis tog med motorn ner till sitt jobb som inte finns mer i sverige :( (husaberg) och killarna på motorline skulle byta vippor balansaxel och kolla över så det andra såg okej ut.

När jag fick tillbaka motorn så hade dom bytt ut alla lager fast det inte behövdes, kolv å foder såg knappt använda ut, det var bara vipplagren och ballansaxeln som var i behov av byte igentligen. Synd att det inte längre finns kvar i laxå, för billigare å bättre service finns inte hela kalaset med lager å jobb kosta mig 1000:- och 2 smörgås tårt stubbar. Efter det har jag ställt ventilerna en gång och jag har kört runt 25 timmar och en hel del gata av dom timmarna.

Vet inte vad jag vill ha sagt med det här men Husaberg :rock :tummenupp

säger så här man skruvar inte på något som funkar :D
Jag har kört ca 35h med min byt olja 4 gånger filter 2!
Jag e inte orolig heller men ska lämna inden på stor service
när hösten börjar komma, eller att jag ligger på akuten för att operera bort skrattgroparna i ansiktet för att det e så kul me fruberg som bara går o går! funderar på om jag ska tvätta henne oxå :öl

Jocke hur många timmar han du klämma på fruberg?

Kan bara hålla med... Något så vansinnigt kul har jag aldrig ägt i hela mitt liv... I Love My Husaberg.. :rock

Säger som min kompis Fredrik prippa Hedman
-hon finns där i tankarna hela tiden!! (prippas cross)

Det kallar jag Kärlek :bow

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...