30+

• Thread starter Thread starter Skuggan
  • Start date Start date

Skuggan

Guest
Ja, då är det snart dags att fylla Gubbe. 30år. Är det någon som märkt ngn skillnad på försäkringen efter det? Jag vet att bilsport/mc har en 30+ försäkring och när jag jämfört tex z1000 skiljer det sig ca 10000:- om året när man fyllt 30 :rolleyes:
Tacksam för seriösa svar.

Jag har Länsförsäkringar men deras åldersdiff försäkring gäller från 24+, hur man nu kan dra gränsen där. För mig är det skillnad på en 24-åring och en 35-årig gubbe:va Priset vete fan, alltid lika dyrt:gnissla

Jag vet inga nuffror men de magiska gränserna i och runt vår ålder är väl 24 och 30. Jag har fått för mig att 30+ gör rejäl skillnad på de flesta bolag.

Lyfter tråden igen

Det måste väl finnas någon mer som fyllt 30 här på forumet och har någon erfarenhet om detta :va
Speciellt intresserad av att höra skillnaderna när man kör ex r1 och gixxer 1000

Det märks,, men din 929RR är så rå så jag tror inte den kan få några rabatter i alla fall är det så på min 954RR.

Då har man fyllt 30 och om det är någon som undrar så var det bara 1 bolag som tog hänsyn till det. Bilsport och mc. Tyvärr hjälper det ju inte om man vill ha en Sporthoj försäkrad där.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...