30-års present till en utan mc-kort

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jo har precis fått klartecken av polarens drake att det är ok att puscha på att för att börja köra mc :tummenupp Nåväl tänkte väl något presentkort hos någon körskola om det erbjuds, blanketter osv så att det är serverat inför våren. Tänkte inte lägga ner någon energi på teorin då jag inte riktigt vet hur denne vill utbilda sig där. Finns det däremot någon bra dvd som visar banövningarna mm? Vet att det finns lite på nätet men det känns ju sniket att ge bort i present =) Andra tips till ett kul paket för en påbörjan till ytterliggare en bokstav på kortet?

Intresset och talang vet jag att det finns men något mc-kort har det inte blivit ännu trots år av cross och jetskiåkande.

Passa på att boka lite tider åt han hos samma körskola, är ju lite lättare att få fart på utbildandet då, behöver ju oftast inte betala nåt förrens strax före lektionen.
Sen brukar det ju vara fullsmetat med bokningar så fort våren kommer igång iaf här i sthlm.
Jobbigt att behöva rätta sig efter när dom har tider istället för att plocka russinen ur kakan så att säga.
Hans drake lär väl veta ungefär vilka tider som passar han bäst.

Jag gjorde själv missen att boka sent och fick kombinera med arbetet på tider som passade skolan (Körkortsfabriken Jarla), det var ingen höjdare. :gnissla

Nu kanske det vart en hel del annat än tips om paket, men värt att tänka på och hoppas det inte gjorde nåt :tungan

Jävligt bra idé förövrigt :tummenupp

Boken A twist of the wrist 2 kanske? Den är riktigt bra.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0965045021

Den finns på dvd också.

Det där verkar toppen, dvd är troligen att föredra men jag behöver få fatt på den under nästa vecka... Ska forska lite om den finns i butik någonstans.

Passa på att boka lite tider åt han hos

Gjorde samma miss själv... många atf timmar som gick till spillo (men det var det värt), ska rådgöra med draken =)

Länk två funka nejbra =)

Beror ju helt på vilken budget vi talar om men man är flera som delar kanske en intensivkurs vore någonting??

En vecka, en till bokstav på kortet?!

Annars blir det svårare, att få en teoribok är väl ungefär lika kul som att få en könssjukdom...

könssjukdom...

Jo det är ingen dum idé men tyvärr är jag lite sent ute så det mesta är inhandlat redan för de övriga. Det här blir lite mer för att underlätta = så han får arslet ur vagnen som dom säger, resten är inga problem =)

Ha ha ha broddar till filt-tofflorna kanske??

Lika bra att få ett godkännande innan han ligger i gipsvaggan, ska ta det skriftligt :tummenupp

Boka på dalens trafikskola! Roine som lärare, då går det undan och så har han kortet på nolltid:tummenupp

Tackar för tipset men får nog hålla mig i norrort, får se vilken skola som kan erbjuda något lämpligt.

Boken verkar halvknepig att få tag på, kollat med 3 handlare och tidigast att få hem den var tisdag nästa vecka = för sent. Men men det ska ju inte vara för lätt som dom säger :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back