3-telefoner...

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
I vår lilla firma gjorde vi misstaget att ta 3-abonnemang.
Dessutom med en riktig skittelefon, K770i.
Alla 3 har pajat gång efter annan, nu vill de inte ens laga dem längre.
Displayen har lagt av på alla, de glappar i headsetuttag, minneskorten tappar kontakt, mm, mm, dessutom förstås det värsta, att de fanimig inte har kontakt någonsin!! "Endast nödsamtal" är mer regel än undantag.
Jag håller på att reklamera dem, men det verkar ta en helvetes tid.
(klart de gör så på 3)
Trist att en iofs dassig operatör ändå ska köpa in sånt skit.
Vi har planer att spela in slow motionfilmer på olika sätt att avliva en K770i.
Om någon har en över är det bara att höra av sig med önskemål för proceduren och skicka den till oss. Förhoppningsvis får vi tag på en riktig ultrarapidkamera, kan bli intressant.

F.ö, om någon har en 3-bunden telefon som fungerar och vill avyttra den till en pissbillig penning, hör av er, måste åtminstone leva med dem några månader till innan bindningstiden gått ut. Bara den går ringa med, skicka sms med och funkar med headset.

"F.ö, om någon har en 3-bunden telefon som fungerar"

Jag är ledsen, men dom 3-telefoner som fungerar är sällsynta.

Har du provat att gå in i butik med telefonen? Deras support via telefon är kass, men jag var i kumla när min förra tre-telefon tacka för sig. Då åkte jag till örebro och lämna in den. Kanonservice helt enkelt. Första gången en butik har erbjudit mig lånetelefon!

När bindningstiden är över skaffar du en ajfåne! :)

Inte för att jag rekommenderar det men Tre kommer mycket troligen snart börja sälja iPhone 3G och iPhone 3G S.

Undrar samma som Rockoholic: Har du varit inne i butik?

Har haft problem en gång med min telefon och blev erbjuden lånetelefon. Jag håller med om att telefonsupporten är pissig, men går man och snackar med någon i en butik brukar det lösa sig.

Låter konstigt att de "inte vill laga dem längre". Brukar det inte vara så att de skall prova att laga typ tre gånger, sen om felet kvarstår så får du en ny telefon?

Undrar samma som Rockoholic: Har du varit inne i butik?

Har haft problem en gång med min telefon och blev erbjuden lånetelefon. Jag håller med om att telefonsupporten är pissig, men går man och snackar med någon i en butik brukar det lösa sig.

Låter konstigt att de "inte vill laga dem längre". Brukar det inte vara så att de skall prova att laga typ tre gånger, sen om felet kvarstår så får du en ny telefon?

Inte om de anser att "problemen" är ett resultat av utvändig skada/åverkan. Den har man hört rätt ofta. Syrran hade en mobil en vecka som sedan började cp:a sig...hon lämna in den..fick tillbaka ett brev samt mobilen där det stod att de inte hade lagat den pga att kretskortet var trasigt/böjt pga yttre påverkan. Mobilen var i nyskick och hon vet att den aldrig synat marken lr liknande..men men

Jag har varit in på 3-butik en massa gånger.
Den första var när memorysticken inte funkade.
Jag fick lämna in den i 2 veckor, med en Skypetelefon som supplement.
När jag kom tillbaka hade de bytt ena delen av skalet på den.
Samma problem kvarstod.
Efter att ha jiddrat ett tag med försäljaren fick jag testa ett nytt som fungerade. (Innehöll dessutom privata bilder på honom och hans tjej, men det tog jag faktiskt bort, övermoralisk som jag är)
Av 3 telefoner är det en som har täckning där inte de andra 2 har det.
Har försökt påpeka detta, men endast bemötts illa.
Nu, när 3 av 3 (!) telefoners displayer har lagt av var jag in och ville höra, då blev jag mer eller mindre ombedd att dra åt helvete.
Jag är en ganska försiktig och extremt artig person, har testat det, men även att härskna till.

Det enda jag fått veta är att jag kan få lämna in EN telefon på reklamation och sedan ändå betala värdet av den, vilket plötsligt uppgick till 5600:-

Jomentjena, 5600:- för en telefon som vilken farmor som helst kan knyppla ihop...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT