3 stulna hojar i Tumba natten (03:00) mellan 24/25:e September (hittade)

Status
Ej öppen för fler svar.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Polarnas hojar blev stulna natten mellan 24/25:e September ifrån Östermans Motor i Tumba.

Från Östermans Motor:
Yamaha 250 WR i skapligt skick

Från polarens lokal granne med Östermans Motor
DRZ 400 som i nyskick, med delvis riven motor (batterikåpor etc).
Yamaha YZ 125 välanvänd

Lite vittnesupplysningar tyder på att några dårar kört längs passvägen i Tumba runt 03:00-03:30 tiden i Tumba den natten.

Någon med mer upplysningar tas tacksamt emot!

Last edited by a moderator:
:rolleyes:

Menar naturligtvis natten mellan 24/25 03:00..
Tacksam om moderator kan ändra rubrik.

Vad var det för färg på 125an? Jag hamnade nämligen bakom en sliten blå yz på väg hem från jobbet idag, utanför tb´s. Kille i svarta kläder, windstopperjacka med huva, mörkt hår. Han körde vidare upp mot storvreten. Tyvärr såg jag aldrig om det var 4t eller 2t. Om jag minns rätt var bakdrevet guldfärgat.

@ Murdoc Hojarna är nu åter till sina rätta ägare.
Historian är långt ifrån uppklarad ännu. Lokala sopor i Storvreten som tycks vara de skyldiga. Var nog mycket möjligt den killen som körde polarens stulna Yamaha (blå/vit 125:a 2t). Min misstanke är att dessa knappast var de första/sista hojar som dessa pojkar lade vantarna på.

Min KTM 690 har hittats i Tumba och två anhållna (!) för att ha kört den. Kan det finnas några samband?

Kanske ska införa lite grövre metoder mot stöld, ta seden dit man kommer verkar ju inte fungera. Man kanske ska ta efter Iran, Irak mfl. Kan du inte låta bli andras saker så blir du av med handen.

/Try

Ja och då var diskussionerna igång igen för att bekräfta svenskens fördomar och dra alla över en kam. Detta bidrar till en större segregation där de som råkar passa in i den bilden av namn och utseende ändå blir dömda efter vad svenskens fördomar dömer dem trotts att de är mer svenskar än medelsvensson.

Vet att saker är som de är, men dessa diskussioner leder aldrig nånvart förutom att kRäNkA de som tyvärr får stå ut med dessa fördomar. De som verkligen behöver få veta vad ni tycker eller ska känna sig träffade finns tyvärr inte på denna sida eller i dessa forum som ni så gärna vill diskutera ämnet i så fortsätt knyta näven i fickan eller går nåt åt saken som verkligen hjälper.

Bara för att merparten av alla hojstölder i de nämnda områdena begås av sk nysvenskar, innebär inte det per automatik att varenda sk invandrare automatiskt blir kriminell i allas ögon, det måste ju tom du också förstå bully.

De som verkligen behöver få veta vad ni tycker eller ska känna sig träffade finns tyvärr inte på denna sida eller i dessa forum som ni så gärna vill diskutera ämnet i så fortsätt knyta näven i fickan eller går nåt åt saken som verkligen hjälper.

Tja jo det finns ett antal av de som utför eller har utfört dessa handlingarna, som hänger här, det har ju bevisats förr.
oavsett ursprung.
Och om man tänker till lite så är ju inte det helt oförståeligt, de har ju samma behov att visa upp sina "skills" som alla andra. människor precis som alla andra. bara sämre moral.
Problemet för dem blir ju när/om det blir känt att de sysslar med det de sysslar med.
Vissa kan glömma och förlåta andra kan bara förakta.

Vi kan inte gärna göra mycket mer än att knyta näven i fickan för drar vi fram den och spöar på någon så blir straffet 10 ggr värre för den som gör det jämfört med den som snodde hojen.
Men visst förr eller senare brinner det för någon och folk blir skadade på riktigt.

så vad är att "göra något åt saken som verkligen hjälper" ?
vad är det du menar med det ? vad är det du anser man bör göra ?

Sedan kanske ämnet (hur man förhindrar att ngn stjäl ens hoj) förtjänar egna trådar. men jag tycker att det är absolut värt att diskutera. för huruvida det är en av utlänskt härkomst eller svenskt om någon stjäler min hoj är för mig egalt. personen förtjänar fan så mkt mer straff än vad som kommer att utdelas av staten om han/hon åker fast.
men det är ju i mina ögon.

Micke™;5653716 skrev:
Bara för att merparten av alla hojstölder i de nämnda områdena begås av sk nysvenskar, innebär inte det per automatik att varenda sk invandrare automatiskt blir kriminell i allas ögon, det måste ju tom du också förstå bully.

Micke känner dig personligen och kan stå bakom dina ord, men så är inte fallet för alla här på forumet.

Tja jo det finns ett antal av de som utför eller har utfört dessa handlingarna, som hänger här, det har ju bevisats förr.
oavsett ursprung.
Och om man tänker till lite så är ju inte det helt oförståeligt, de har ju samma behov att visa upp sina "skills" som alla andra. människor precis som alla andra. bara sämre moral.
Problemet för dem blir ju när/om det blir känt att de sysslar med det de sysslar med.
Vissa kan glömma och förlåta andra kan bara förakta.

Vi kan inte gärna göra mycket mer än att knyta näven i fickan för drar vi fram den och spöar på någon så blir straffet 10 ggr värre för den som gör det jämfört med den som snodde hojen.
Men visst förr eller senare brinner det för någon och folk blir skadade på riktigt.

så vad är att "göra något åt saken som verkligen hjälper" ?
vad är det du menar med det ? vad är det du anser man bör göra ?

Sedan kanske ämnet (hur man förhindrar att ngn stjäl ens hoj) förtjänar egna trådar. men jag tycker att det är absolut värt att diskutera. för huruvida det är en av utlänskt härkomst eller svenskt om någon stjäler min hoj är för mig egalt. personen förtjänar fan så mkt mer straff än vad som kommer att utdelas av staten om han/hon åker fast.
men det är ju i mina ögon.

Good point! straffskalor i Sverige är nåt som skyddar parasiter. Och det är helt åt helvete!

Bully inte sura nu min son för på måndag sker Sverigest första böneutrop i Fittja

Detta är nåt som är FUCK UP! men det är beviset på att störande buller som vår sport bråkas med är bara bullshit!
Vore nice ifall 80% eller mer flyttade till en förort i sthlm och bestämmer att vi varje morgon vill starta dagen med några varv på banan med GP-slipon eller helsystem. Väktare som kör runt den orten nattetid och detta dras på den kommunala skatten.

Fattar inte att detta ens gick igenom. Bara att fixa en fet skåpbil med det värsta man kan hitta inom ljudanläggning och parkera utanför och pumpa klassisk musik eller random musik för att störa.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph