3-säsongs mesh jacka

SpookyGhost

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2022
Hoj
KTM Duke 690 2008
Hej alla.
Jag tog mitt mc kort i våras och införskaffade mig samtidigt lite utrustning att ha på mig. En av dessa var en billig hoodie från course. Jag märkte rätt snabbt att en hoodie var inget för mig sedan det blir alldeles för varmt på sommaren när man stod stilla med en hoodie och det blev för kallt på tidig vår och sen höst. Sen tyckte jag inte heller om att jag inte kunnde ha på mig valfri klädsel under till, så nu har jag börjat leta efter något att ersätta hoddien med och jag fastnade antigen för en Lindstrands Rexbo eller en Rev'it Tornado 3. Är det någon som har erfarenhet av dess jackor eller någon annan liknande i samma pris klass, eller skulle ni rekommendera att titta på något dyrare som kanske håller bättre i länden. Tack i förväg.

Jag åker med en richa cumulus som köptes på xlmotos rea för oförskämda 2500 kr eller liknande. Flerlagers ganska välsydd jacka. Jag uppskattar ordentliga fickor och ventilationsmöjligheter samt en täckande hals. Det är bra med flerlagersfunktion, men med det sagt har jag åkt med lager både under och över läderjacka och kan man arbeta med lager på egen hand är inte det inbyggda isolerande lagret så viktigt.
Det viktiga är regnlagret som skyddar mot vind!
Har du kollat in några du gillar så beställ och testa, både revit och lindstrands är bra grejer.

Hej!

Vind/vatten -tätt sen elkläder. En elväst tex. tar knappt nån plats alls under och elhandskar suveräna som komplement till eventuella värmehandtag. Köpes för en spottstyver utomlands. Jag har kopplat in el på styret så slipper batterier. Detta möjliggör att du inte behöver olika uppsättningar kläder beroende på väder och vind.

Halskrage och/eller en balaclava som går långt ner på halsen, tycker inte att hög krage på jackan är tillräckligt
(el-)Handskar med krage utanpå jack-ärmarna
Armarna i vinddraget är känsliga, så rejält fodrade ärmar.
Givetvis jacka med löstagbart foder

Jag åker med en richa cumulus som köptes på xlmotos rea för oförskämda 2500 kr eller liknande. Flerlagers ganska välsydd jacka. Jag uppskattar ordentliga fickor och ventilationsmöjligheter samt en täckande hals. Det är bra med flerlagersfunktion, men med det sagt har jag åkt med lager både under och över läderjacka och kan man arbeta med lager på egen hand är inte det inbyggda isolerande lagret så viktigt.
Det viktiga är regnlagret som skyddar mot vind!
Har du kollat in några du gillar så beställ och testa, både revit och lindstrands är bra grejer.

Hej!
Det känns som en icke mesh jacka skulle vara för varmt för mig på sommaren. Har nämligen inga problem med värme förutom i ring- och lillfingret. Men tack för tipsen allihopa, blir nog att jag beställer en av varje och testar och sedan skickar tillbaka om de inte passar.

Om du inte redan beställt så kolla på Held Tropic 3.0. Har en sådan i grått och det är mitt bästa köp någonsin. Du kan rulla i upp emot 25-30 plus utan bekymmer för den är helt öppen i princip. När det blir kallare så drar du på en regnjacka utanpå och eventuellt en vanlig tjocktröja över mc-jackan. Tror den kostar runt 1500-2000. Finns på Nilssons i Hbg.

Ska också nämna att du kommer lida i värmen med de flesta så kallade 3-season jackets. De är ofta biffigare och ska fylla fler funktioner. Min Rukka jacka som är för det syftet blir lätt för varm på sommaren så då har jag med mig den andra. Tar ingen plats i packningen.

Om du inte redan beställt så kolla på Held Tropic 3.0. Har en sådan i grått och det är mitt bästa köp någonsin. Du kan rulla i upp emot 25-30 plus utan bekymmer för den är helt öppen i princip. När det blir kallare så drar du på en regnjacka utanpå och eventuellt en vanlig tjocktröja över mc-jackan. Tror den kostar runt 1500-2000. Finns på Nilssons i Hbg.
Ska också nämna att du kommer lida i värmen med de flesta så kallade 3-season jackets. De är ofta biffigare och ska fylla fler funktioner. Min Rukka jacka som är för det syftet blir lätt för varm på sommaren så då har jag med mig den andra. Tar ingen plats i packningen.
Kanske är bättre med en utan extra lager så kan man matcha ihop lager själv, men i så fall finns ju alltid Rev'it Eclipse som går att hitta för runt 1300 nu.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman