3 mobil.....bra eller anus?

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Hej
Var ner på stan idag å flanerade i spöregnet, knallade in på Adapt eller vad fan dom kallar sig nu och kikade på NEC:s nya 3 mobil.
Det sjuka är ju att man får mobilen och 250spänn som man kan göra nåt kul för och sen bara börjar pynta ab avgiften.?
Men är det nån som vet hur 3 funkar här uppe i "norrland"?? annars gick det ju på Vodafone nätet å det funkar ju bra.
Luren va ju schysst iaf....och 200 spänn i månaden med 60min samtalstid och 2kr i min efter det.....låter bra i mina öron. :gnissla

ha det gôtt!!

Känner ett fåtal som har 3G telefoner. Det som är bra med 3G är möjligheterna till andra saker förutom klassiska samtal/sms, ex videosamtal, mp3-spelare i vissa, helt ok kameror mm. Det som är anus är väl täckningen, en polare i Halmstad som köpte 3G går det knappt att få tag på nu för tiden... Men det ploppar ju up antenner lite här och var nu för tiden. tänker själv vänta typ ett år till innan jag köper 3G

Har en LG U8110 med Fri150. Är som att ha en helt vanlig mobil fast du betalar mycket mindre och du kan göra mer.

Har en nec 616 sedan april. Är grymt nöjd. Hade väl kanske inte så stora förväntningar... Passningstid tyvärr totalkass. Finns kanske bättre varianter nu. Täckning bra då den går på Vodafone då det inte finns tre, men ibland visar den full täckning av både två och tre g men ändå går det inte att ringa.

Köp INTE NECen!

Vi har 14 st på företaget och 7 st av dom har hittils varit inne på lagning. Jag tycker Motorola A920 och A925 hittils är dom bästa 3G lurarna på marknaden. Har dock inte testat LGn än.

Har haft min Nec i snart lite mer än en månad (Sorry, Nisse, jag pallade inte med Lg:n.)

Har hittils inte haft några bekymmer, förutom den korkade manualen som är hur tjock som helst, fast utan att innehålla några instruktioner om hur man ska använda den.. Kompassen tex har jag ingen aning om hur man får igång, trots att jag lyckats kalibrera den.

Blev dock possitivt överaskad när jag öppnade lådan, och upptäckte att den var grafit-svart. Ser mycket bättre ut i det utförandet.

Har dock en liten fråga:

Jag lyckades hämta ut paketet från posten utan att betala postförskottet, och skickade sedan in papperen som fanns med. Kommer jag att åka på en efteravgift, eller kommer dom inte att märka något?

Har inte fått några papper heller sen jag skickade in dom. Det enda jag har fått är ett sms till min gamla mobil om att nummret jag skulle ändra till (Det gamla då) inte var registrerat. :confused:

Anthrax skrev:
Kompassen tex har jag ingen aning om hur man får igång, trots att jag lyckats kalibrera den.

Kompassen använder du genom att aktivera kompassen, gå ut på Tres hemsida klicka gå vidare i flikarna till den fliken med många små rutor där du hittar bl a Mitt Tre och 3Guru. Klicka på 3Guru så hittar du GPS navigationen där. Dock att tänka på. Du måste stå stilla och tjänsten kostar 1:-.

Välj INTE motor-ola A835, värsta skitnallen som tillverkats. Man får slå in pinkoden hela jävla tiden. :smasha

Om du bara är ute efter funktionerna på luren tycker jag (eftersom jag gjorde så) att du ska köpa en K700 istället. Har precis alla funktioner som 3telefonerna har, förutom videosamtal, men hur skoj är det då? I en vecka kanske... Den har dessutom mycket bättre format och bra mycket bättre passningstid.

Så tänkte jag iaf. Köper väl 3 nångång när det känns tillräckligt konkurrenskraftigt.

:hej

Nej för fan. Köp nu 3-telefoner och betala företagens utvecklingsvgifter. Jag vill också ha en 3 telefon. Om 3 år. När det funkar...

EBS skrev:
Köp INTE NECen!

Vi har 14 st på företaget och 7 st av dom har hittils varit inne på lagning. Jag tycker Motorola A920 och A925 hittils är dom bästa 3G lurarna på marknaden. Har dock inte testat LGn än.

Kan inte annat än hålla med dig... Hade tidigare Nec e616 och det var det värsta skitet jag varit med om, bytte sen upp mig till Motorola A925 och är hur nöjd som helst med den. A925 har alla funktioner man kan tänka sig behöva och skulle det vara nåt man inte har original så finns det hyfsat mycket att ladda ner också iom att den använder samma operativ system som SE P800/900.
Ett extra plus i kanten för att den har opera som webläsare så man kan gå in på vilka sidor man vill.

Jag glömde bort att faktiskt rekommendera Tre om det är många av dina vänner som har det. Annars är de gratis 60 minuterna väldigt bra att ha. Förutsatt att man tecknar 3Fri60 och inte något annat för då höjs eller sänks minuterna.

Jag har själv en Nec e616V och den fungerar finfint! :D

ja har motorola A920...jag e fan inte nöjd...får fel medelande hela tiden..måste lämna in den!...dessutom har dom börjat ta betalt för att man ska läsa nyheter så blä..jag gör av mig me skiten så fort abonemanget har gått ut!

Har LG U8110. Telefonen funkar bra, har bra display och ok batteritid.

Däremot att portera nummer till tre är en dålig historia. 5 veckor eller mer är väntetiden!

//jaG

Jocke W skrev:
...dessutom har dom börjat ta betalt för att man ska läsa nyheter så blä..

Det är det sämsta tycker jag. Bara för att Aftonbladet har tagit över den tjänsten så måste man betala för o läsa skiten.

Annars funkar 3 hur bra som helst och när jag var i Gävle så var det helle ringa problem.
Den funkar även i Sundsvall, norr om Gävle... ;)

3 är fina fisken! Inget snack om saken...och det blir bara bättre och bättre...förrutom att det numera kostar att kolla väder och nyheter som sagt! :mad:
Fast det kan förhoppningsvis lite konkurrens från andra kommande operatörer lösa...

Ang. täckning så är det mycket bättre än jag förväntade mig! Hade t.om. 3-täckning mitt ute i buschen under våran slutövning i lumpen! :tummenupp
Men även om du inte skulle ha 3-täckning så kan du ringa ändå, då byter ju telefonen automatiskt till 3:s 2G nät istället, och det nätet har täckning i princip överallt...

Köp dig en 3, den nya LG:n är het! Den har löst de 2 felen som 3-telefonerna idag har, batteritid och storlek! :tummenupp

Jag reser ganska mycket i mitt jobb och har vart i Skellefteå (visserligen en stor stad, men ändå), inga problem alls. Har faktiskt inte haft problem med tretäckning på många ställen alls, och när det inte finns det används ju Vodafones nät.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!