#3 Josh I Mura Räjsing REC-rapport Falkenberg!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Efter idogt tjatande kommer en kortare resumé av #3 Josh i Mura Räjsings endurancesäsongsdebut på Falkenberg.

Eftersom undertecknad bara kör när det finns risk för utkvalning och plockas in då det är dags för bombtider stod jag över denna gång. ( :rolleyes: ) Självutnämnde mig istället till teamchef tillsammans med Törnberg. Ett välbeprövat kort efter förra årets finfina resultat i vår REC-premiärsäsong.

Förutsättningarna var nu optimala. Eller ja, så när som i alla fall. Flugan hade drabbats av Indiensjukan och både hans mentala och fysiska skick var något sargat. Det hindrade dock inte från att redan under fredagen närvara på Falkenberg för att putsa optimalspår och slita däck. Johansson fick i alla fall donera sin hallonröda välputsade CBR600RR racedagen till ära, den hade ju presterat sinnessjuka 51-tider och var bevisat snabb. Eftersom Johansson och flugan är lite mer 'hardcore' tyckte de att övernattning i Dodge Sheraton var det enda rätta och slaggade i Vinbergs fina landskap för att kunna vara totalberedda på söndag morgon.

Undertecknad och Törnberg valde det lite mer civiliserade alternativet och tog turbovolvon ner från Götlaborg på morgonkvisten, anländandes lagom till att kvalet var slut. Instövlandes i boxen såg vi en likblek flugan som inte gjorde annat än att längta efter "lice'n'cully", "cholera" och Tata-bilar, samt en totaltaggad Johansson som höll på att slänga bort de nerslitna kvalostarna. På med nya snabba racedäck. Ingen visste vilken startposition som hade tilldelats efter kvalets få fria varv. Allt i sin ordning.

Efter lite detektivarbete framkom det att årets första REC skulle avgå från startplats 18. Johansson drar iväg och får en rätt bra start i det täta fältet. Han kryper sakta men säkert upp i placeringslistan och i depån ägnar vi oss nästintill mer åt laptopbeskådning än åt skylt-(bordstablett)visning. Flugan skanderar gång på gång, "hur ska detta gå", "oj oj oj, det kommer aldrig bli bra", och vi anar en viss trötthet i hans lastgamla kropp redan innan han gett sig ut på sitt första pass.

Johansson kör på och har legat ute i ungefär en timme när han får ett tvåhjulssläpp och kommer ut i sanden i innern uppe på krönet innan snabbhögern. Med båda benen fladdrandes efter sidan reder han ut den situationen med ackuratess. Något senare börjar han nog bli trött då han touchar bakhjul på en framförvarande förare i inbromsningen innan chickanen. Vi signalerar med våra bordstabletter till Johansson att det är dags att komma in och tajmar i vanlig ordning ett tankstopp sådär lagom bra som vi brukar.

Inget spill och ett halvbra soppastopp med den turbotrattrimmade plastdonken. Flugan tar vid och ger sig iväg. Han får värma upp lite gött med 20 minuters pace car-race och ser ut att trivas i solen på den röda faran. Tillslut går bilen in och det är dags att skruva upp tempot. Flugan lägger stabila tider men signalerar rätt snart att han vill komma in och byta. Rice'n'cully-suget är för stort. Johansson förbereder sig för ett tvåtimmarspass och mumlar lite att jag minsann borde varit med.

På varv 107 lägger Johansson en låg 50-tid och vi ligger nu på plats nio. Det ser riktigt bra ut och vi förbereder ytterligare tankstopp. Detta går bättre och även denna gång lyckas vi på något sätt ha flyt med gulflagg. Flugan är ute igen och håller ställningarna. Sista passet ligger vi återigen 9a då en gul Suzuki (?) får svartflagg för något, kan det varit ljudet?

Vi "får" en placering och håller oss loppet ut. Slutar åtta i årets första wRECk. Före våra depåboxkonkurrenter i Pensionärernas RiksOrganisations-räjsing.

Kontinuitet, rice'n'cully, perfekt depåstab, powerking, kakor och sol var ingredienserna till ett lyckat resultat.

Vi ses på Tôrpet!

//Racerapportdebutskrivande hållundan
 
Fem jeepdunkar ger jag denna racerapport :tummenupp
 
Hahaha :D

Du har minsann det skrivna ordets gåva. Det där får du fortsätta med :tummenupp

En rättning dock, jag var inte ute i sanden uppe på krönet, sanden låg på banan då någon annan varit där och skvätt ut den :mad:

Jag kommer ifatt en klunga som saktar ner, jag tänker genialiskt att jag ger fullt och tar ALLA på innern med ett spännande tvåhjulssläpp samtidigt! (jag såg aldrig sanden förrän jag körde i den)
 
Fem jeepdunkar ger jag denna racerapport :tummenupp
:Bugar

Man får tacka.

Hahaha :D

Du har minsann det skrivna ordets gåva. Det där får du fortsätta med :tummenupp
Okej, jag skriver, ni tjör. :tungan

En rättning dock, jag var inte ute i sanden uppe på krönet, sanden låg på banan då någon annan varit där och skvätt ut den :mad:

Jag kommer ifatt en klunga som saktar ner, jag tänker genialiskt att jag ger fullt och tar ALLA på innern med ett spännande tvåhjulssläpp samtidigt! (jag såg aldrig sanden förrän jag körde i den)
Hur ska jag vet det? Jag fick ju inte vara ute på banan! :mad: :hihi
 
Last edited:
JAG VILL HA POWERKING MED SOCKER I NÄSTA GÅNG!!

(Bra skriven rapport, dårå)

//Törnbergh
 
Ödmjukast, Pepsin spelar ingen rôll, dä ä Powerkingen som ente rekktit smakar som dänn sa om dä inte ä sokker i!!

Sokker i Powerking = BÔMBTANKNINGAR!

//A
 
Ödmjukast, Pepsin spelar ingen rôll, dä ä Powerkingen som ente rekktit smakar som dänn sa om dä inte ä sokker i!!

Sokker i Powerking = BÔMBTANKNINGAR!

//A

Självklart tillser vi att det kommer finnas ett fritt val utav sockrad och aspartamad Powerking till värdens bästa tiimcreuw :tummenupp
 
Lysande racerapport, märker att det börjar gå fortare i rec.
Låga 50:or och en 8:e plats är inte fyskam :tummenupp
 
Det jag inte riktigt hajar är:
Förra året körde vi bästa tid på 52,253.
I år bästa tid på 50,225.
Förra året hann vi köra 240 varv, i år 233.
240 varv i år hade räckt till en andraplats.
Även om kanske inte snabbaste föraren körde lika mycket i år så förklarar det ju inte en skillnad på 7 varv, särskilt inte när vi i år hade en bästa tid som var 2 sekunder lägre.

Erklären bitte!!!

//Anders.
 
Utan era trogna supporters hade det aldrig gått :mad:

Du höll skylten på ett föredömligt sätt!

Hade verkligen inte gått utan dig, men för att förtjäna ett hedersomnämnande krävs mer än så, tex: :arsele eller :tuttar samtidigt!!

För övrigt så lackade jag om min nederdel på bakdörren med vattenbaserad metallic. Funkade bra att lacka med sprutan jag hade. Blev jämn och fin metalliceffekt, dock var jag lite för feg med färgen så det blev lite torrsprut och därmed en lättare apelsinskaleffekt...

Kan man slipa ner enbart klarlacken och lägga på mer klarlack för att få det att se tjusigare ut eller måste man börja om ända från början? Det har jag inte färg till..

//A.
 
Det jag inte riktigt hajar är:
Förra året körde vi bästa tid på 52,253.
I år bästa tid på 50,225.
Förra året hann vi köra 240 varv, i år 233.
240 varv i år hade räckt till en andraplats.
Även om kanske inte snabbaste föraren körde lika mycket i år så förklarar det ju inte en skillnad på 7 varv, särskilt inte när vi i år hade en bästa tid som var 2 sekunder lägre.

Erklären bitte!!!

//Anders.

Förra året var det inte lika mycket safety car.

Utan era trogna supporters hade det aldrig gått :mad:

Nej, utan er hade jag kört runt där än och väntat på skylt.
 
Last edited:
Jag kan tänka mig vem det var ni touchade in i =)

Nummer på hojen?

/Urban
 
Jag kan tänka mig vem det var ni touchade in i =)

Nummer på hojen?

/Urban

Jag kommer bara ihåg att det ar en gul hoj som jag kom på vänster sida om mig inför chikanen, jag bedömde att föraren skulle bromsa förbi fler än han gjorde så jag gjorde allt för att få stopp men touchade när han vek ner inför chikanen.

Kände du av nåt? :)
 
Last edited:
Du höll skylten på ett föredömligt sätt!

Hade verkligen inte gått utan dig, men för att förtjäna ett hedersomnämnande krävs mer än så, tex: :arsele eller :tuttar samtidigt!!

För övrigt så lackade jag om min nederdel på bakdörren med vattenbaserad metallic. Funkade bra att lacka med sprutan jag hade. Blev jämn och fin metalliceffekt, dock var jag lite för feg med färgen så det blev lite torrsprut och därmed en lättare apelsinskaleffekt...

Kan man slipa ner enbart klarlacken och lägga på mer klarlack för att få det att se tjusigare ut eller måste man börja om ända från början? Det har jag inte färg till..

//A.

Matta ner lite lätt och gå på med mer klarlack.

: dödsmaskin
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top