3 frågor om Firefox

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Nu börjar jag bli sugen på att återigen använda Firefox. Dock finns det 3 saker jag undrar.

1. Går det möjligtvis att göra så att om man trycker bakåt att man hamnar på det senaste stället man varit på? alltså om jag är i mitten av denna forumsdel och klickar på kanske "Internettips" (påhittad tråd) och tycker tråden är trist och trycker bakåt, då skulle jag åter vilja komma tillbaka till mitten av sidan men nu gör jag inte det, jag hamnar längst upp, går det att fixa?

2. Har satt in AdBlock Plus men den gör alla sidor konstiga, har för mig att det fanns ett sätt som bara stoppade reklamen och inte ändrade sidors utseende, har jag drömt det eller finns det?

3. Jag har en del hotmailadresser och det skulle vara skoj att kunna se dom 4 senaste jag varit inne på, vet att detta finns i Internet Explorer men i Firefox kan jag enbart logga in med en, finns det någon funktion som gör att man kan spara dom senaste?

1: Det finns ett tillägg som gör att man hamnar på rätt ställe när man trycker på backspace/bakåt.

3: Tillägget WebMail är det jag använder.

1: Det finns ett tillägg som gör att man hamnar på rätt ställe när man trycker på backspace/bakåt.

3: Tillägget WebMail är det jag använder.

Kommer du möjligtvis ihåg vad tillägget heter? eller kan det vara en insticksmodul?

Ska förövrigt ta en titt på Webmail :tummenupp

Mycket av reklam o.d. scriptas från olika ställen och det kan stoppas med NoScript (och sidan behåller utseendet i stor grad). Fördelen är också att man skyddar sig bättre mot click-jacking (konfigurera så att man förbjuder "IFRAME").

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna