Oki jag försöker igen då.
Har en gsxr1000 01a som det står i rubriken.
Jag tycker den låter som en traktor och när jag för några månader sedan var ute på bana med den så kom flera personer fram o sa att den där måste bara gå på 3 cylindrar som den låter.
Eftersom jag inte är begåvad när det gäller mek så skrev jag ut en verkstadshandbok och bytte tändstift, kollade så dom gnistrar och tänkte att det borde räcka. Men den låter fortfarande lika illa.
Jag har pc och g-pack på den. G-pack är urkopplat.
När jag slår på tändningen så låter den som en skrivare (som den ska tydligen) o alla dom där luckorna/plattorna vid luftinsuget vickar lite fram o tillbaka.
Nu undrar jag om nån har några tips om hur jag fortsätter med min felsökning och vad som KAN vara fel på den.
Har hört att den kan skära om man bara kör på 3 cyllar och det vill jag ju inte så nu står den bara i garaget o samlar damm tills min riktiga mek kommer hem från semestern...
Snälla nån hilfe liksom..
Tack/G
Edit då rå.
Nu har jag provat vatten på grenrör-tricket.
När jag sprutar på dom två högra rören så fräser vattnet bort direkt, när jag sprutar på dom två vänstra så rinner det lite innan det ångar bort.
Går den bara på två cylindrar nu?
Har jag en tvåtaktare helt plötsligt?
Edit igen.
Kan det vara så att den går snålt på två cylindrar o därför låter lite illa och att det var därför tändstiften hade olika färg? Två var gyllenbruna och en var silvervitt och det fjärde var en blandning mellan guldbrun o silvervitt
Har en gsxr1000 01a som det står i rubriken.
Jag tycker den låter som en traktor och när jag för några månader sedan var ute på bana med den så kom flera personer fram o sa att den där måste bara gå på 3 cylindrar som den låter.
Eftersom jag inte är begåvad när det gäller mek så skrev jag ut en verkstadshandbok och bytte tändstift, kollade så dom gnistrar och tänkte att det borde räcka. Men den låter fortfarande lika illa.
Jag har pc och g-pack på den. G-pack är urkopplat.
När jag slår på tändningen så låter den som en skrivare (som den ska tydligen) o alla dom där luckorna/plattorna vid luftinsuget vickar lite fram o tillbaka.
Nu undrar jag om nån har några tips om hur jag fortsätter med min felsökning och vad som KAN vara fel på den.
Har hört att den kan skära om man bara kör på 3 cyllar och det vill jag ju inte så nu står den bara i garaget o samlar damm tills min riktiga mek kommer hem från semestern...
Snälla nån hilfe liksom..
Tack/G
Edit då rå.
Nu har jag provat vatten på grenrör-tricket.
När jag sprutar på dom två högra rören så fräser vattnet bort direkt, när jag sprutar på dom två vänstra så rinner det lite innan det ångar bort.
Går den bara på två cylindrar nu?
Har jag en tvåtaktare helt plötsligt?
Edit igen.
Kan det vara så att den går snålt på två cylindrar o därför låter lite illa och att det var därför tändstiften hade olika färg? Två var gyllenbruna och en var silvervitt och det fjärde var en blandning mellan guldbrun o silvervitt
Last edited: