2x BKK, lönehelg - nytt bakdäck!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är nog dags för en till mc-helg...Jennings lurade på mig ett nytt bakdäck till seKsförtin' idag...och bidraget kommer lämpligt nog på fredag.

Tuvängen i Södertälje, och Rörken i Uppsala har avslutning nu till helgen.

Man lär ju.

/J

Ligger på "körminuskontot" hemma...dock så väntar jag en "svart ring" med posten, ev redan imorgon, så jag skall skruva mig lite och muta till mig en snabb omläggning vid en däcknasare:tummenupp, sen skall service bokas, tvagning och putsning, sen får vi se hur det är på mc marknaden nuförtiden:)
Förhoppningsvis blir det något åt detta håll, det är ju "rätt" styre för mig iaf...:)
http://www.youtube.com/watch?v=lJYXmhOaxJQ
:tummenupp

Last edited:
Ligger på "körminuskontot" hemma...dock så väntar jag en "svart ring" med posten, ev redan imorgon, så jag skall skruva mig lite och muta till mig en snabb omläggning vid en däcknasare:tummenupp, sen skall service bokas, tvagning och putsning, sen får vi se hur det är på mc marknaden nuförtiden:)
Förhoppningsvis blir det något åt detta håll, det är ju "rätt" styre för mig iaf...:)

Me like!!! Den verkar vara en sån där hoj som bara sliter bakhjul:)

Nänä, enduro-trailer-öppet-släp å seKsförti' (lättlastat helveTT). :D

Aha, motard är ju inte så hett att transportera sig på. Om jag åker dit lär du inte traila ivf, tjör bare tjör. Finns ju riktigt krokiga vägar mellan Västerås o Uppsala, t o m för en frappfrapp.

Vart lite chockad och se hur han körde på fel sida av vägen uppför blinda krön. Sen kom jag på att klippet var från england. :D

Det där hojen ser riktigt rolig ut :)

Är tillbaka från ökenlandet, lite tidigare än beräknat. Landade i söndags och med mig hade jag en släng av svininfluensan (eller något liknande) är dock på bättringsvägen och kommer nog vara fit for fight till helgen.

Eftersom jag har missat två helgers hojåkande så är jag duktigt sugen. Tuvängen vet jag inte riktigt om jag hänger på, vi får se hur veckan utvecklas. Men Rörken låter som en bra idé om vädret är rätt.

Är tillbaka från ökenlandet, lite tidigare än beräknat. Landade i söndags och med mig hade jag en släng av svininfluensan (eller något liknande) är dock på bättringsvägen och kommer nog vara fit for fight till helgen.

.

Har hört talas om udda souvenirer men....?:D

Kul Oskar, bombahelveTT (vi lär försöka få in dig i något annat än de långsamma grupperna, eller har du varit på Rörken förut?)! :yoparty

Jag trailar seKsförtin' - det är bekvämt som fan, och väldligt lite merjobb. :D :lat

Tuvängen premiärspakad, var lite oroad över att man eventuellt skulle åka på en gul väst...men icke, man verkade ha gemensam databas med Rörken/Hälla även här, så det blev en röd. :crash

Halvkul dag, lite trist att vara solo-remsa, och banan är klar trea bakom Hälla & Rörken på skoj-faktorn...men det var en härlig dag i solen ändå...och när man är så nära Rosenhill och Slingerbulten LÄR man ju ta genvägen på seKsförtin' förbi där innan man lastade och åkte hemöver.

Köttbullsmacka med rödbetssallad satt jäkligt fint. :hihi

Det vilda svinet fick man tuta lite med på i korset etunavägen/252:an...såg ut som det tog en stund innan polletten ramlade ned. :D

Omladdning, Rörken imöra' - brassa helveTT!

Lite bilder blev det, morgonkaffe i arla stund, ingen buskörning, morgonstök i depån, udda hojval i röd grupp (med stereon på hela tiden...), instruktören för röd grupp och vurpkungen för dagen och seKsförtin' vilar i skuggan vid fotokurvan på bulten.

Bifogat

• IMG_0918.JPG
    IMG_0918.JPG
    128.5 KB · Visningar: 38
  • IMG_0919.jpg
    IMG_0919.jpg
    120.5 KB · Visningar: 44
  • IMG_0923.jpg
    IMG_0923.jpg
    150.5 KB · Visningar: 43
  • IMG_0924.jpg
    IMG_0924.jpg
    119.4 KB · Visningar: 45
  • IMG_0928.jpg
    IMG_0928.jpg
    107 KB · Visningar: 45
  • IMG_0971.JPG
    IMG_0971.JPG
    217.5 KB · Visningar: 47
  • DSC_0172.jpg
    DSC_0172.jpg
    60.2 KB · Visningar: 34
  • DSC_0378.jpg
    DSC_0378.jpg
    66.7 KB · Visningar: 32
Last edited:
Tyvärr ser det ut som att jag missar Rörken imorgon, men som tur var hann jag med en liten tur idag, åkte hem till morsan o farsan och tog en fika, det blev totalt 47 mil.

Tyvärr ser det ut som att jag missar Rörken imorgon, men som tur var hann jag med en liten tur idag, åkte hem till morsan o farsan och tog en fika, det blev totalt 47 mil.

Skön fikatur! :D Trist att inte ha med dig, hade nästan sett lite fram emot att ha discobladen som sällskap...jaja, vad är den där balen på slottet. :va :hihi

Övriga mes-remsor, ni vet inte vad ni missar. :fakta

Kaffet bryggt, visiret nystädat, seKsförtin' lastad och knäpuckarna nyslipade på garagegolvet. :hihi

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!