2WheelJunkie

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Tjena! :hej
Tänkte höra mig för om det finns nån/några här på sporthoj som har erfarenheter av 2WheelJunkie?
Jag funderar på att kanske beställa typ undertray o annat godis därifrån, alt såga själv... Har hört att s-racings grejor har irriterande passform, nån som vet hur dessa grejor från utlandet funkar?
http://www.2wheeljunkie.com :fakta

Tacksam för svar!

Hör av dig om du ska beställ så får man kanske var med på ett hörn, jag ska har ett undertrat till zx9an och deras modell var ju faan så mycket snyggare än den dom har på S-racing?.

Har du någon aning om fraktkostnader om man beställer från 2WheelJunkie?

Hör gärna av dig om du tänkt beställa. Är också intresserad av en undertray.

Angående fraktkostnader så är de väldigt dyra, kommer inte ihåg exakt, det beror ju såklart på vikt och hur pass skrymmande det är. Det jag skulle beställa (nedankåpa + ensitscuts) hamnade på över 1000:- i frakt.

Bara maila och fråga, de är snabba med att svara på mailen.

Rättelse:

Jag kollade mitt gamla mail angående fraktpriset ifrån 2wheeljunkies.
Det var otroliga 270$, enligt forex blir det 2275 SEK
:skrämd

det var nog därför jag inte beställde därifrån :crash

Jag har läst på andra forum att passformen på deras egna produkter ska vara skit. I alla fall till sv650 läste jag detta om deras helkåpa
"Be warned, they are not a good fit and need to be altered to fit well. I have spoken to two people who have bought these fairings and had to fill, drill and bodge to get screens to fit. James Holland stopped importing them because of this. Don't know about costs"

Last edited:
Och sen tillkommer moms oxo om man
köper utanför EU.

Jobbigt...Grejerna från 2wheeljunkie är bra mkt snyggare än S-racing. Också hört det om passformen..:(

SimmPsi skrev:
Jobbigt...Grejerna från 2wheeljunkie är bra mkt snyggare än S-racing. Också hört det om passformen..:(

Säkert snyggare. Passformen på mitt undertray (VFR) var dock helt OK. Frågan är bara hur intressant det är för en annan sorts hoj.
Ibland tycker jag åxå att passform verkar vara lite kopplat till den som (försöker) passa in grejorna - hellre skylla på dålig passform än den egna tummens placering (mitt i handen).

/Joppe

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...