2takts förgasare

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
har tagit dän min keihin förgasare på min honda cr250 88, för att göra ren och justera lite.

ska försöka sätta en tomgång på crossen men finner inga skruvar varken för luft eller tomgång. verkar inte va nån moppe förgasare de här inte :va

det enda ja finner är på choken där står det idle adjust? som man kan skruva i två lägen? ve menas med det?

vet att det verkar ovettigt att ha tomgång på en cross men iaf så vill ja ha det.

tack på förhand.

klart man ska kunna bestycka förknasarn förutom nålen???

Hum, likadant på min 125a.

Du kan ju byta munstycken på den, jag letade som en idiot efter tomgångsskruven, luftskruv är där på min, keihin 36mm.

Den där choke/idle tror jag man ska skruva uppåt neråt för o ändra tomgången, händer inte mycket på min när jag gör det iaf, får stå o tjuvgasa med den lite. :3freak

MostWanted_NKPG skrev:
men har dy tomgång på din eller? kan du ställa så du inte har?

När den är kall har jag, men annars nä.

Vettefan hur man ställer tomgången, står hur man gör allt förutom det i min manual.

Men om du tittar på choken så e där väl såhär :va

Idle speed
<------->

MostWanted_NKPG skrev:
joo det är sant.. okii ska testa sen när ja trycker på knasarn igen..

Mm, gör det, hur stor är din fugge? Är det flatside?

Kanske är samma som jag har, inte så troligt men chansen finns ju.

Finns större risk att jag kan hjälpa dig då, ska gräva lite i min bok om det är likadan eller snarlik.

Skicka upp en bild på fuggen så ska jag se hur det ser ut.

MostWanted_NKPG skrev:
har tagit dän min keihin förgasare på min honda cr250 88, för att göra ren och justera lite.

ska försöka sätta en tomgång på crossen men finner inga skruvar varken för luft eller tomgång. verkar inte va nån moppe förgasare de här inte :va

det enda ja finner är på choken där står det idle adjust? som man kan skruva i två lägen? ve menas med det?

vet att det verkar ovettigt att ha tomgång på en cross men iaf så vill ja ha det.

tack på förhand.

klart man ska kunna bestycka förknasarn förutom nålen???

Tomgången ställer du på chokehatten,,,du vrider på den,

På en del crossförgasare finns det ingen tomgångsskruv, då man egentligen inte ska ha tomgång på en cross. Men visst är det skönt att ha om man åker enduro t.ex.

Iaf. enklaste sättet är nog att spänna lite på viren uppe vid gashandtaget tills du tycker det är lagom. Andra sättet är väl att gå ner ett steg på lågfartsmunstycket = hojen går snålare= varvar mer. (Enbart på lågfarten).

Iofs. eftersom du har en sån där "justerbar choke" så har jag för mig att den ändrar bränsle/luftblandningen på låga varv. Testa att starta hojen, låt den gå på låga varv och skruva lite.

ps. kom ihåg att bestycka upp högfarten att par steg om du ska åka i vinter!!! Även täcka för en av kylarna. Kallskurna hojar är inte skoj...

<micke> skrev:
På en del crossförgasare finns det ingen tomgångsskruv, då man egentligen inte ska ha tomgång på en cross. Men visst är det skönt att ha om man åker enduro t.ex.

Iaf. enklaste sättet är nog att spänna lite på viren uppe vid gashandtaget tills du tycker det är lagom. Andra sättet är väl att gå ner ett steg på lågfartsmunstycket = hojen går snålare= varvar mer. (Enbart på lågfarten).

Iofs. eftersom du har en sån där "justerbar choke" så har jag för mig att den ändrar bränsle/luftblandningen på låga varv. Testa att starta hojen, låt den gå på låga varv och skruva lite.

ps. kom ihåg att bestycka upp högfarten att par steg om du ska åka i vinter!!! Även täcka för en av kylarna. Kallskurna hojar är inte skoj...
koppla bort ena kylarn eller räcker det med att täcka över isf med vad?

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...