2taktare läcker glykol mellan cylinder och topp

leveland95

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Ort
Falun,Linghed
Hoj
1989 Yamaha TZR125
Hej!

Nu är jag tillbaka på ruta 1 igen!!
Jag har monterat ny kolv nu och nya packningar men läcker fortfarande lite glykol mellan topp och cylinder ovanför avgporten.

Kan tillägga att jag har haft detta problem sen jag hade satt ihop den för första gången, när den köptes så läckte det inget men kolvringarna började bli slut så jag bytte, nu har jag bytt toppackningen 3 ggr och planat toppen 2 ggr och cylindern än gång med slippapper (finaste) på en riktigt plan yta. (tyckte jag fick till det fint).

packningen är typ 3 st aluminium bitar (tunna) sitter ihop och har en svart gummiyta på.

Den går bra och som den ska plus att det känns inte som att det läcker komp för den har bra komp och som sagt så går den bra.

DET läcker även bara ut jätte,tätte,jätte lite vatten och det gör det bara när man kör, då kan det ligga en droppe som runnit från cylindern och ner men läcker inget när man startar den och låter den stå still.
Har även dragit åt lite lite grann på den toppskruven, och dragit rätt moment och dragit korsvis.

Några tips på vad jag kan göra eller går det att köra utan problem?

Har haft så mycket problem med denna hoj...:gråta:huvet
 

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Lämna in det till någon som fräser ytorna. Då ser man om den lutar och hur mycket man måste avverka. Det är svårt/omöjligt med hobbyplaning
 

HyyLand

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Linköping
Hoj
DR600 -88, KTM EXC-F 250
Det kanske inte göra något att den läcker lite? Du säger själv att det är jättelite så du borde varken ha problem med tryck i kylsystemet eller att den spiller ut glykol över hojen så det blir farligt, eller? Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top