2t motor till gocart

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Är på jakt efter en växlad 2t motor max 250cc att sätta på gocarten.

Vänder mig till er pga att jag tror ni bör veta var man kan hitta en sådan motor i södra sverige.(Växjö med 20mil radie).

Max pris 5000:-

Köp en hel cross om du inte har några krav på åldern på motorn borde det inte vara några problem. www.blocket.se är ju alltid en bra plats att leta motorer på.

Lycka till.

Det är omöjligt att hitta en crossmotor, jag har försökt och alla verkar vara bortglömda i nått garage eftersom de inte betingar något värde... Det lättaste är att köpa en risig cross (alt. en ICC (numera KZ2) 125cc kartmotor).

Ps. Vi bänkade vår kart igår och den gav 45 hästar vid 13,500 och då pekar kurvan uppåt, så en sådan motor går friskt men saknar givetvis vridet som behövs om man bara ska bygga en leksak.

/Joakim

Är på jakt efter en växlad 2t motor max 250cc att sätta på gocarten.

Vänder mig till er pga att jag tror ni bör veta var man kan hitta en sådan motor i södra sverige.(Växjö med 20mil radie).

Max pris 5000:-

Du ska givetvis ha en Rd250 eller 350 motor

Det är omöjligt att hitta en crossmotor, jag har försökt och alla verkar vara bortglömda i nått garage eftersom de inte betingar något värde... Det lättaste är att köpa en risig cross (alt. en ICC (numera KZ2) 125cc kartmotor).

Ps. Vi bänkade vår kart igår och den gav 45 hästar vid 13,500 och då pekar kurvan uppåt, så en sådan motor går friskt men saknar givetvis vridet som behövs om man bara ska bygga en leksak.

/Joakim

Har en direkt drivande 100cc ICA, det man saknar är att kunna starta och varmköra den stillastående = koppling.
Själva körningen är det inga problem med.

Varför inte använda motor kompl. med variator ifrån en snöskoter?

Kan man komma i kontakt med denna Michael Öhrström på något vis.
Jag hittade ingen mailadress eller liknande.

Kolla på RD klubbens medlemsida ,där står ju var han bor, annars så finns Eniro för att få adress och tel nr

*/ ?>
Back