2nd gear wheelie

Jag hade en Monster 600 och det går att köra på bakhjulet. Man måste klippa till med kopplingen i rätt ögonblick och dra så armarna lossnar.
När jag bytte kedja så blev det att flytta fram bakhjulet lite också och då gick den nästan upp av misstag =)
Men bästa rådet jag kan ge är att öva och öva, man ser ut som en idiot då man misslyckas men är härligt då man börjar få till det.
 
Jussi skrev:
Jag hade en Monster 600 och det går att köra på bakhjulet. Man måste klippa till med kopplingen i rätt ögonblick och dra så armarna lossnar.
När jag bytte kedja så blev det att flytta fram bakhjulet lite också och då gick den nästan upp av misstag =)
Men bästa rådet jag kan ge är att öva och öva, man ser ut som en idiot då man misslyckas men är härligt då man börjar få till det.
AIGHT! Tack. Ska öva som en dåre. Funderar även på att dreva ner hojen för att underlätta.
 
Grattis!

Sen lär du dig växla till trean, wheelar i tokjävla höga hastigheter, sätter ner och wobblar i backen.

Skitdålig idé, sluta växla på slangen. :D
 
sege skrev:
Sen lär du dig växla till trean, wheelar i tokjävla höga hastigheter, sätter ner och wobblar i backen.
Äh, vet du att sånt går att göra eller bara gissar du? :7peta

:D
 
sege skrev:
Grattis!

Sen lär du dig växla till trean, wheelar i tokjävla höga hastigheter, sätter ner och wobblar i backen.

Skitdålig idé, sluta växla på slangen. :D

Dåligt :va Jag körde ofta wheelisar över 200km/h förra året!!!!
Visst wobbla det om man slog ner lite snett men va fan gör det :D
Lite spänning förhöjer njutningen... :rolleyes: /yoshi
 
Yoshi_gixxeRR skrev:
Dåligt :va Jag körde ofta wheelisar över 200km/h förra året!!!!
Visst wobbla det om man slog ner lite snett men va fan gör det :D
Lite spänning förhöjer njutningen... :rolleyes: /yoshi

Kan inte riktigt påstå att jag håller med faktiskt.
 
Yoshi_gixxeRR skrev:
Dåligt :va Jag körde ofta wheelisar över 200km/h förra året!!!!
Visst wobbla det om man slog ner lite snett men va fan gör det :D
Lite spänning förhöjer njutningen... :rolleyes: /yoshi


e det verkligen så himla bra att du tar ner den i 200.
styrlagren måste ju ta en del stryk
 
Prototype skrev:
e det verkligen så himla bra att du tar ner den i 200.
styrlagren måste ju ta en del stryk

Nej, det är inte så bra för vare sig styrlager eller hälsan att Wheela i 200+ och landa med styrvobbel, men det är ju så skön känsla att köra på slangen att nedsättningsproblemet blir ett sekundärt problem som man inte alls tänker på när man drar upp på slangen i runt 100 och sen bara ökar.... :yoparty

Styrlagret är nog ändå en av de saker jag oroar mig minst över, huvudsaken man inte klotar.
 
Kreuger skrev:
Styrlagret är nog ändå en av de saker jag oroar mig minst över, huvudsaken man inte klotar.


Jo de e sant, men de skadar ju inte att se efter dem ibland hehe

jo visste det skönt, klarar alla växlar nu men asså fan när man tar ner den ibland. Skiter ju nästan knäck :D
 
Prototype skrev:
Jo de e sant, men de skadar ju inte att se efter dem ibland hehe

jo visste det skönt, klarar alla växlar nu men asså fan när man tar ner den ibland. Skiter ju nästan knäck :D

Klart man ska vara uppmärksam på om de börjar glappa eller behöver bytas.
Vad har du för fart när du sätter ner din hoj på högsta växeln då?

Om du blir skitnödig av det så kan du ju tänka dig vad en annan blir när man sätter ner framhjulet i 240 km/h och får styrvobbel så det smäller till i styrstopparna några gånger och ritar svarta sträck i asfalten med en halvmeter mellan i sidled.... :näsblod
 
Kreuger skrev:
Klart man ska vara uppmärksam på om de börjar glappa eller behöver bytas.
Vad har du för fart när du sätter ner din hoj på högsta växeln då?

Om du blir skitnödig av det så kan du ju tänka dig vad en annan blir när man sätter ner framhjulet i 240 km/h och får styrvobbel så det smäller till i styrstopparna några gånger och ritar svarta sträck i asfalten med en halvmeter mellan i sidled.... :näsblod


Brukar inte ta upp den i så jäkla hög fart...orkar inte med att om det
skulle gå åt helvete så e det mindre farligt,typ. men 140-150 de räcker för att
lägga en redi klick i stället :D men sen va fan...de e ju coolare å hålla den i 90-100 och balansera :tungan
 
Prototype skrev:
Brukar inte ta upp den i så jäkla hög fart...orkar inte med att om det
skulle gå åt helvete så e det mindre farligt,typ. men 140-150 de räcker för att
lägga en redi klick i stället :D men sen va fan...de e ju coolare å hålla den i 90-100 och balansera :tungan

Håller helt klart med där. I höstas när man fick in snittsen åkte jag ståendes i bra hög vinkel, trean och fyrans växel från ca 140 och ner till 90 km/h och kryssade mellan bilarna, i den låga farten och höga vinkeln gick det utmärkt att ta rätt tvära kurvor efter vägen, kändes verkligen härligt och såg imponerande ut om man lyssnar på de som såg på :D
 
gros coeurs skrev:
jag tycker inte att insprutning är ett måste...det går bra med förgas.

Svingen på min Honda var alldeles gul av all bensin som läckte från förgasarna när man körde med "lite" vinkel. Skulle föredragit sprut som på min TL.¨
Nu kör jag klumpeduns-Suzuki så jag är inte man nog att åka så högt att det dräller soppa eller farten minskar. Men fort funkar fortfarande.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top