2hjulsdriven R1:a

ja läste någonstans för ganska många år sedan att öhlins hade konverterat en cross till 2-wheel-drive. Den drevs med hjälp av tryck genom gaffeln.

Chrille skrev:

Har ni mig på ignore-listan hela högen?

DET FINNS REDAN EN SERIEPRODUCERAD YAMAHA-CROSS MED 2WD!!! UTVECKLAD AV/MED ÖHLINS!!

Är någon som har hört rykten om att någon har testat en tvåhjulsdriven cross förresten?? Utvecklad av Öhlins tror jag?? Nåt med hydraulik?? :huvet :huvet :huvet :fatta! :fatta![/QUOTE]
jag har sätt dig men hittar inte hojen på Yamahas hemsida?

YamahaJojje skrev:
jag har sätt dig men hittar inte hojen på Yamahas hemsida?

Pröva länkarna kanske??
Between its booth bunnies and the centerpiece WR450F 2-trac - a production-ready version of a bike with hydraulic two-wheel-drive that could be a glimpse into the future - Yamaha stole the show. In conjunction with Ohlins, Yamaha has been developing its hydraulic 2WD system for almost a decade. Now the system is set for production on a special version of its WR450F dirtbike, which will be fitted with Ohlins suspension and a steering damper, and will be built in a limited run of just 250 units.

"There is a very big benefit in sand or mud, which is why we are starting with an off-road bike," says Lars Jansson of Ohlins. "It is also very promising for use on pavement, especially in the wet." The team has unofficially tested a 2-trac YZF-R1. "The system takes a little getting used to, because it changes the feedback," Jansson says. "But we have almost never had a worse lap time with two-wheel-drive. At Karlskoga circuit the [2wd-fitted] R1's lap time in the wet was five seconds faster!" For more details, pictures and in-depth coverage see our Holiday 2003 issue...

YamahaJojje skrev:
Jao men det saknas en 20 liter i volym väg!!! hehe

Det gäller bara att få upp farten ordentligt innan dom släpper ner släden ordentligt.... hmm... undrar hur långt släden glider när det går i 200... :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park