Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Out_Spinner skrev:Är för trött för att läsa just nu. Men vad fan drivs framhjulet av? Tryckluft? Eller är det någon böjbar axel i den där slangen til lframhjulet?
Jo något sådant tänkte jag på när jag skrev tryckluft.Bender skrev:Nån slags hydraulisk motor...
Out_Spinner skrev:Jo något sådant tänkte jag på när jag skrev tryckluft.
koop skrev:ja jag läste också om det i en tidning..
det är en hydraulikpump som sitter på utgående axeln, den skickar fram olja till en turbin i navet på framfälgen som driver hjulet...
jag tror det va 20% eller nåt som gick till framhjulet.. så en 2-wheel burn e nog svårt.. och det som nån sa om att man gasar loss framhjulet när bakhjulet släpper...
cbjorkman skrev:Detta var nyheter redan för två år sen. Sen dess har det inte hörts ett smack. Undrar om systemet vidareutvecklats eller om det inte var nåt att satsa på?
Utvecklas fortfarande av Öhlins, men det var ett tag sedan jag hörde något om det.andersson turbo skrev:En polare till mig åker just nu gottland med sin yamaha 426 å tvåhjuls drift
de funkar visst jävligt bra
Peter
Silwer skrev:navstyrning blev ingenting det heller.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |