Hej igen alla...tack för alla svar
Jag köpte hojen för 4v sedan så jag vet inte riktigt hur den är körd innan, jag själv har kört 200 mil sedan jag köpte den...och jag misshandlar den absolut inte då det är min ögonstenmen visst drar jag med den titt som tätt, dock aldrig till rödmarkering! (max 11.000rpm)...jag har inte ens försökt ta upp den på bakhjulet, kan dock inte tala för föregående ägare...
Den har nu gått (snart) 3800mil, fullstämplad servicebok...
Första gången det hände var alltså när jag drog hårt och körde över mittlinjen, den då enda förklaringen för mig var att det var bakhjulet som spann loss...nu har jag ju givetvis förstått att det inte är så...
Jag kan inte minnas att jag hört något ljud från växellådan när detta hänt...
Kan inte säga att varvtalet ökar / minskar när det händer då det varar så kort tid...utan det mer stannar till för en tiondelssekund...precis som om den inte får bensin...(?)
Om det är en misständning..? kan inte svara på detta....
Jag har varit på Verona Mc och frågat, dom hade inget direkt att komma med, men jag köpte en "fuel stabilisator" och ska se om den hjälper något...
Annars får jag väl lämna in den till dom...
Som sagt så yttrade sig mina probem också som en misständning och jag började med att fylla 98oktan för att jag var säker på att den baktände.
Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig vara något annat än klackarna.
Testa att varva den till rödmarkeringen annars, jag gissar på att problemet kommer visa sig på allvar då.
Annars får du väl lämna den till Eilon