288:an

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Passa er på 288:an mellan Uppsala och Östhammar. Det har varit fartkontroller närapå varje dag nu i en dryg veckas tid. Står och skjuter laser åt båda hållen från P-fickor och nu idag på morgonen strax innan Jälla upp mot 90-sträckan åt Hovgårdenhållet. En kollega drabbades av desa griniga herrar - 6 knyck över gränsen och det blev böter... Det känns ju tryggt att man värnar om vår säkerhet och straffar dessa grovt kriminella fartsyndare :rolleyes:

Edit: ...och nog stod de på samma ställe på eftermiddagen också, fast siktade in mot Jälla istället (jo, jag såg dem i tid). Inte en enda man mötte innan förvarnade - vad fan har solidariteten tagit vägen hos folk?!
 
Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
De brukar ha en mobil fartkamera, har sett den bla i Jälla...
 

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Ser du glist eller börjar du bli gammal och ouppmärksam? :D

Det står ju en stor skylt vid sidan om vägen med texten "Förstärkt trafikövervakning"
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Håller dom fortfarande på och kontrollerar 288'an?! Brukar de inte hålla på i en vecka?
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Håller dom fortfarande på och kontrollerar 288'an?! Brukar de inte hålla på i en vecka?

De ska ha "förstärkt trafikbevakning" i 6 månader, och de är grymt aktiva, jag var ute i Öregrund och hade en kvällsföreläsning i tisdags, när jag åkte hem stod dom i Gimo, kl 21...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ser du glist eller börjar du bli gammal och ouppmärksam? :D

Det står ju en stor skylt vid sidan om vägen med texten "Förstärkt trafikövervakning"

På A svarar vi B och på B vet vi inte...

Äh, skyltar skiter jag väl i :tungan Trist är det i alla fall att de likställer trafikövervakning, med att skjuta laser och ge böter till höger och vänster. Få olyckor på den vägen är kopplade till för hög fart, utan det beror på andra saker.
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Blev fotad idag. Åker förbi fd statoil i Rasbo och ser en sån där "snart kommer det en fartkameraskylt" och tänker: vad är det för pucko som har satt upp den här, det finns ju ingen kamera här. Några sekunder senare så blixtrar det till. Och då fattade jag vad det var för pucko som hade satt upp skylten... Sååå dumt av mig! Tänkte t.o.m på den här tråden eftersom att det sitter en "Förstärkt trafikövervakningsskylt" lite innan Rasbo. Är huvet dumt så får plånboken lida.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top