-

Lelles, funbike och Ava har haft höst-reor eller vad man nu ska kalla det. De flesta butiker med lite större utbud brukar ha det såhär års.
OFta man hittar till samma eller lägre pris än man får på internettet. Annars är internet alltid en bra plats, som typ fc-moto eller sådana sidor.

Om du ska snåla, och bara använda ett (1) huvud under din livstid, så skulle jag rekommendera att köpa kvalité till det pris som är satt. Eventuell rea är mer en bonus.

Dessutom så kommer du få ersättning för din hjälm från ett försäkringsbolag (minus självrisk) vid en skada på hjälmen.

Tyskland och Storbrittanien har bäst priser enligt mig :tummenupp typ FC-moto eller Helmetcity.

TS skriver
Är ute efter något mattsvart....Var ska man vända sig om man vill köpa så billigt som möjligt
Åk till JULA.
http://www.jula.se/catalog/fritid/cykel-och-motor/mc-skydd/hjalmar/mc-hjalm-641100/
finns t.ex. i Kungen Kurva. Men du får kolla runt själv på den andra JULA varuhusen.
Kan finnas i ett annat JULA närmare dig. Det finns ju 7 JULA runt Sthlm.
Också Biltema har billiga svarta hjälmar CE märkta hjälmar.
Och du kan prova om hjälmen passar på ditt huvud innan du slår till.
Kör själv med vit hjälm för att synas så bra som möjligt....

Last edited:
Jag köpte nyligen en K-5 på xlmoto.se

En riktigt bra hjälm, även om det känns en smula gubbigt med nedfällbart solskydd:D

TS skriver

Åk till JULA.
http://www.jula.se/catalog/fritid/cykel-och-motor/mc-skydd/hjalmar/mc-hjalm-641100/
finns t.ex. i Kungen Kurva. Men du får kolla runt själv på den andra JULA varuhusen.
Kan finnas i ett annat JULA närmare dig. Det finns ju 7 JULA runt Sthlm.
Också Biltema har billiga svarta hjälmar CE märkta hjälmar.
Och du kan prova om hjälmen passar på ditt huvud innan du slår till.
Kör själv med vit hjälm för att synas så bra som möjligt....

Nejnejnejnejnejnejnejnejnej!

Nilssons mc i Helsingborg har rea på några av dessa just nu. Snabb nätleverans och suveräna att ha att göra med :tummenupp

Såg för nån vecka sedan på 1.a sidan en Arai till ett pangpris av någon av sporthojs annonsörer. Nu hittar jag den såklart inte alls, någon som vet mer där ?

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick