280mm eller 320mm bromsskiva?

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Sitter här i valet o kvalet och funderar över hurvida jag ska beställa en 320mm eller 280mm bromsskiva till hojen min.Tar mitt motardbygge i delar pga av finansiella skäl, priskillnaden på dessa 2 skivor är 600kr+.

280mm = 99£
320mm = 149£

1£ ~ 14kr

Självklart följer bromsoksadapter med.

http://www.brakes4u.co.uk För er som är intresserade :) Även gratis frakt :tummenupp

Vad tycker ni?
 
När du ändå slänger ut så mycket pengar, kan du väll lika gärna ta smällen och betala lite mer, och få det "bästa" :confused:

Så skulle jag iaf göra ....men det är jag som sagt
 
tycon1 skrev:
När du ändå slänger ut så mycket pengar, kan du väll lika gärna ta smällen och betala lite mer, och få det "bästa" :confused:

Så skulle jag iaf göra ....men det är jag som sagt
När man har flera olika projekt igång så blir budgeten så mycket smalare.
Jobbigt att ha fler dyra intressen ;)
 
310mm :yes :hihi

310 mm Beringer med 4kolvs ok - perfekt för en XR650, vet dock inte om det skulle passa en XR600?
ca pris runt 4500 för kittet.
(jag har inte länken till säljaren på denna datorn, men det är en svensk och han finns här på forumet)

Annars - 320 :yes
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top