280 blås me 2 på? bahh!!

Jag fick knappt upp min ZX9 98 i 250 idag med skjuts, slött tycker jag :mad:

Ursäkt 1: Jag satt ganska rakt upp av hänsyn till passageraren

Ursäkt 2: Den är bestycked för helsystem men det sitter original på.

Triggerhappy skrev:

Personligen var jag mest impad av VTR ekipaget som lär haft varma däck efter några stinter :tummenupp

Skriver under på det, är det inte läbbigt att gasa så med skjuts? :skrämd

Antar att det paret var rätt så välsynkat iofs... :tummenupp

Jag å tjejen plågade upp Gixxern i 287 men det tog tid! Ville ju att den skulle stanna på 299 men utrymmet tog slut! Jag satt upprätt hela tiden och drog på 5an, hade kanske gått på 6an då effekttoppen ligger lite lägre än vad den varvade på 5an i 287 (förstod nån vad jag menade nu)!

//Anders som kör lagom fort i vanliga fall

Det är nog inte helt omöjligt min tl:r som jag hade gjorde ganska lätt 280 i mätar fart :crash

J-Bone skrev:
Skriver under på det, är det inte läbbigt att gasa så med skjuts? :skrämd

Antar att det paret var rätt så välsynkat iofs... :tummenupp
Inte för att jag ingår i VTR-paret, men det är inte speciellt kul att sitta bakpå i farter över 240 km/h... :(

(Vid det laget håller iaf jag på att tappa huvudet (kanske i brist på tillräckligt med nackmuskler?), hjälmen sitter fastklistrad i ansiktet med hakdelen över näsan och det är totalt omöjligt att se nå't och nästan omöjligt att andas. Visst låter det behagligt?!? Och då vet jag ändå att min sambo sitter relativt upprätt för att jag ska få mindre del av fartvinden...)

Yasha skrev:
Inte för att jag ingår i VTR-paret, men det är inte speciellt kul att sitta bakpå i farter över 240 km/h... :(

(Vid det laget håller iaf jag på att tappa huvudet (kanske i brist på tillräckligt med nackmuskler?), hjälmen sitter fastklistrad i ansiktet med hakdelen över näsan och det är totalt omöjligt att se nå't och nästan omöjligt att andas. Visst låter det behagligt?!?)

Tips är att testa att bakpå i 240 blås med crosshjälm med skärm på :rolleyes: Det gjorde brutalt ont när hakbandet fastnade i näsan när hjälmen höll på att blåsa av :skrämd

Mika skrev:
En bekant till mig påstår att han åkte med på en tl1000r i 280 km/t :crash vilket jag tvivlar starkt på. Går en sådan i 280 om man är själv? Personligen skulle jag aldrig köra så fort med en kille/tjej bakpå. Så ni som har lite erfarenheter kan ju gärna skriva av er.

290 på mätare. Sedan svängde vägen, men 295 skulle den nog komma upp i.
Dock så kan man inte kalla min TLR för "orginal". Inte ens i motorn...

Allt rent hypotestiskt och hört av en kompis kompis etc... :crash
:lol

....går att åka över 300:a med skjuts !! (mätarfart) om man vill !!! :-)) Skjutsen undrade bara om jag hade glömt bort henne.... *s* Hojen va min gamla ZX 12:A Så slå bort minst 10 % men ändå....... *ler*....

jag har själv åkt 270 på mätarn med min zx9r 2001, då hade jag en kompis där bak, han såg inte mycket av vägen fick jag höra... själv går mätarn precis över 300, ca 302 kanske. ner för hallandsåsen går mätarn förbi 310... :bow

Asylum_Nakaza skrev:
jag har själv åkt 270 på mätarn med min zx9r 2001, då hade jag en kompis där bak, han såg inte mycket av vägen fick jag höra... själv går mätarn precis över 300, ca 302 kanske. ner för hallandsåsen går mätarn förbi 310... :bow

Aha, nerför Hallansåsen, det måste jag prova :D

Nu måste jag låna en kamera oxå så man kan dokumentera det.. :crash

gör det. det är en upplevelse. när man ligger i såg hög fart och hojen verkligen inte går fortare så får man en fruktansvärd kick när helt plötsligt mätarn vill mer!!!! :skrämd :rock

Rigge skrev:
Jag fick knappt upp min ZX9 98 i 250 idag med skjuts, slött tycker jag :mad:

Ursäkt 1: Jag satt ganska rakt upp av hänsyn till passageraren

Ursäkt 2: Den är bestycked för helsystem men det sitter original på.

De måste va nå fel som e trasigt på din hoj...

Min zx6;a passerade 250 på mätarn med skjuts. (När en kompis körde såklart :rolleyes: )

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti