-

Det är dumt att göra det, och ser de dig blir du kuggad direkt.
Låna/hyr ett släp (och bil om det nu behövs) istället.

Tycker jag läser många dumma inlägg på sporthoj nuförtiden.

Folk som ska köra själva till sin egen uppkörning.
Folk som ska köra upp i vanliga kläder.
Folk som ska köra upp på hojar med race-ljudämpare etc.

Vart har det sunda förnuftet tagit vägen? :brinnerup :glömdet

Haha, körde till körskolan varje gång, ställde hojjen på baksidan och gick in med hjälmen i handen. Men det var på 70-talet :-)

Smart att låtsas som att man rullat hojen hela vägen hemifrån till uppkörningen, ingen kommer att fatta nåt!

Antingen har du tur och dom har överseende alt, inte ser när du rullar in, eller så har du inte tur och dom tycker att du verkar vara årets byfåne och kuggar dig på första bästa dom kommer på.

Om jag var du hade jag hade nog hört mig för i vänskapskretsen om nån känner nån som känner nån som har A-kort och kan skjutsa dig till uppkörningen och bjussa på en femhundring för besväret.
Å andra sidan så tyckte jag att uppkörningen var en stor grej och ville VERKLIGEN inte misslyckas

Ooooooooh! Ett jävla jobb att hyra bil, lasta och hålla på. Och hur jobbigt tror du det skulle vara om du blir kuggad på grund av egen dumhet.

Jag tror inte att någon kan tro att det är en bra idé att köra hojen själv till uppkörningen, det känns bara som att TS vill ha moraliskt stöd för att våga vara dum. Har du övningskört själv också? Då går nog uppkörningen strålande :tummenupp

Att hyra en liten skåpbil en förmiddag är en ganska billig och smidig lösning i sammanhanget, man lastar hojen på 5 minuter, inkl fikapaus.

Ooooooooh! Ett jävla jobb att hyra bil, lasta och hålla på. Och hur jobbigt tror du det skulle vara om du blir kuggad på grund av egen dumhet.

Ja, har du ingen bil så är det ju smidigare att hyra skåpbil. Att lasta hojen tar ett par minuter.

Du kan ljuga o säga att du fick skjuts dit o personen tog taxi tillbaka. Min farsa gjorde så när jag skulle köra upp back in the days. Jag fick frågan iofs hur jag tog mig dit. Farsan skjutsade o var tvungen att dra iväg på ett möte sa jag. Inga konstigheter där

Du kan ljuga o säga att du fick skjuts dit o personen tog taxi tillbaka. Min farsa gjorde så när jag skulle köra upp back in the days. Jag fick frågan iofs hur jag tog mig dit. Farsan skjutsade o var tvungen att dra iväg på ett möte sa jag. Inga konstigheter där

Kanske kan bli lite knepigt om TS mot all förmodan skulle kugga! Inte helt lätt att få dit sin virtuella farsa för hemfärden! :)

Jag måste säga att jag blir förvånad när jag läser sånt här. TS måste väl fan veta svaret själv.
Samma i nån annan tråd - köra upp i vanliga jeans :huvet

Kanske kan bli lite knepigt om TS mot all förmodan skulle kugga! Inte helt lätt att få dit sin virtuella farsa för hemfärden! :)
Hehe... vi säger att TS kuggar kl 11:00. Så får han stå där vid sin hoj och glo och låtsas ringa farsan några gånger tills kl 16:00 då alla gett sig därifrån. Sen kör han körkortslös hem igen och upprepar sitt mantra "fan vad skönt att jag slapp hyra skåpbil, hade varit fett jobbit juh." Och så råkar han hamna i en sån där rutinkontroll polisen gör ibland där de stoppar alla och kollar körtkort etc.
Tycker hela idén känns jävligt stadig och bra!:tummenupp

Ser inga problem alls. Han skaffar ju bara en upplåsbar barbara som han klär i mckläder. Den gömmer han i buskarna utanför området dagen innan. När han är klar och ingen ser så tar han fram dockan o tejpar fast händerna i styret. Sätter sig bakom o låtsas styra med. Glöm inte bort att ge en liten vink till uppkörningskontrollanten medans "ni" cruisar därifrån. O sätt INTE en jethjälm på dockan! Kan avslöja dig! :tummenupp

Min far jobbade på Vägverket innan pension. En gubbe körde själv bil och släp till uppkörningen för BE. Det blev inte någon kuggning utan prov kunde inte genomföras. Det är olagligt att köra olovlig fordonskombination. Han polisanmälde inte utan meddelade vänligt men bestämt att det skulle utgöra lagbrott att utföra provet efter att personen själv kört olovligen till körprovet.

Förbered dig på bästa sätt genom att ta ledigt och hyr en skåpbil. På vägen till hojen köper du fyra spåäänband på Biltema. Ta det lugnt och förbered dig på bästa sätt så du känner dig trygg i situationen. Inte många som presterar bra med att först vara skraj att bli påkommen med något olagligt innan ett prov som man gärna inte kuggar på.

Startar man och slutar på samma ställe? Liiite jobbigt som i Örebro där man börjar med manöverbanan 1 mil utanför staden. Långt att gå och hämta bilen om man kuggar.

Startar man och slutar på samma ställe? Liiite jobbigt som i Örebro där man börjar med manöverbanan 1 mil utanför staden. Långt att gå och hämta bilen om man kuggar.

Det där går oftast att lösa genom att prata med förrättaren och/eller andra som kör upp samtidigt.

Tullinge (Stockholm) startar och slutar på samma ställe.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8