-

Biltema har godkänt skivbromslås för en billig peng och ganska liten storlek, kan dock inte svara på hur bra det är jämfört med andra märken.
Men oftast lyfter de ju in hojen i en skåpbil eller liknande så då spelar det ju ingen roll om den inte är fastlåst i marken.

Jag kör med Abus Detecto 8077. Så länge det är godkänt så kvittar det väl egentligen för försäkringsbolaget men jag kände att det kunde vara bra med ett larmlås ändå. Dels för att man inte riskerar glömma det på skivan om man inte använder senilsnodd och hamnar i andra tankar, dels för att det piper om någon annan får för sig att peta på hojen när den är låst så nån form av avskräckning är det nog.

Det är ju å andra sidan inte jättelitet men det brukar få plats i förvaringsfacket på de flesta hojar.

Jag rekommenderar Abus 8077 med, har ett sånt och jättenöjd. Det kostar ju några kronor, men det är det värt. Ljud signalen är inte jätte starkt, men det hörs helt okej.

Det är fint o bra med lås och skivbromslås men gör det lite svårare för kräken och lås alltid fast hojen in någon fast punkt med typ Abus cobra wire.

Jag låser fast hojen med godkänd kedja i ett betonggolv samt har ett ABUS larmlås samt styrlåset. Inbillar mig att det blir för "besvärligt" att ta med hojen då. Problemet är när man inte parkerar hemma, släpa med en kedja är lite jobbigt och tungt

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti