25kw-regga en hoj

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!
Tja!
Ja, som rubriken låter...Hur går ja till väga för att regga om en 600?

Lite snabbt förklarat:
1 Du köper en hoj
2 beställer en strypningssats, från tex http://mckompaniet.se/
3 Monterar tidigare nämda sats, och skriver ett monteringsintyg
4 Bokar tid hos bilprovningen för registreringsbesiktning
5 Åker dit med hojen, monteringsintyg och pappret som medföljer strypsatsen
6 Hojen går igenom reg besiktningen och du kan köra hur mycket du vill.

Kostar totalt ca 2500 :)

"..kör runt hörnet på besiktningen och rycker ut brickorna, så blir du en dÖttsfarli mcknutte"
:näsblod

Ok ok.. :rolleyes:

Min 600 är strypt med brickor. vari finner man differansen på prestandan?
Den är ju fortfarande hygglig i acc, men toppar typ 160. Fabriksbestämning säger toppfart 190-200

(Nyfiken på vad man har att vänta)

Last edited:
"..kör runt hörnet på besiktningen och rycker ut brickorna, så blir du en dÖttsfarli mcknutte"

Den är ju fortfarande hygglig i acc, men toppar typ 160. Fabriksbestämning säger toppfart 190-200

(Nyfiken på vad man har att vänta
)

Tror den borde få märkbart bättre acc och högre toppfart.
Min 900 är strypt och går nästan i 160 med:näsblod utan brickor skulle de gå att köra i över den hastigheten med skjuts med den utan problem:rolleyes:

Min 900 är strypt och går nästan i 160 med:näsblod utan brickor skulle de gå att köra i över den hastigheten med skjuts med den utan problem:rolleyes:

Får man köra en 900cc strypt till 25kw med A begränsat kort?

Trode gränsen gick vid 800cc.

Finns det en godkänd strypsats kan du köra en 2300cc om du så vill.
Max 25kw och XXkw/kg tjänstevikt.

Jaha, Nä jag hade för mig jag läste på transportstyrelsen eller vad det nu heter att det inte fick överstiga 800cc. Men jag kanske har missuppfattat vad de skrivit.

stämmer nog mycket väl. min gammla strypta 125a gjorde 150 blås när den var strypt. ca 165 om man tog bort den. vet ej va du har för 900 men borde utan problem kunna komma upp i 200 om det inte är en motard eller custom hojj:)

Jaha, Nä jag hade för mig jag läste på transportstyrelsen eller vad det nu heter att det inte fick överstiga 800cc. Men jag kanske har missuppfattat vad de skrivit.

nej då finns ingen kubik gräns förutom att den ska vara över 125cc för a-begränsad. och sen tror jag det är så att det för max vara 25kw. men kan även betyda att den bara får ha typ 20 kw då max hk får inte överstiga 0,16kw/kilo ( tror det är tjänstevikten man räknar på då) så som jag förstått det så är det absoluta max 25kw. men är din hojj skitlätt så kan det händ att du bara får ha max 15kw osv beroende på att det får inte överstiga 0,16kw/kilo

Last edited:
Hur stor blir skillnaden på rent försäkrings mässigt?

För mig så tror jag inte försäkringen blev billigare alls, men det har mkt med vilket bolag man väljer att göra

(Nyfiken på vad man har att vänta)

Det beror på hur du har ställt in passagerar fotpinnarna!

Hur stor blir skillnaden på rent försäkrings mässigt?

För mig blev det 10k om året halvförsäkring till 3200kr i halvförsäkring, då ena bolaget inte tillät att den var stryp utanför fabrik så dom gick på org effekten

För mig blev det 10k om året halvförsäkring till 3200kr i halvförsäkring, då ena bolaget inte tillät att den var stryp utanför fabrik så dom gick på org effekten
Låter ju fan bra de!
Vilket bolag då?

Låter ju fan bra de!
Vilket bolag då?

Länsförsäkringar men bytte till salusansvar eftersom jag kunde betala för 25kw där. Nu har jag Folksam på Husqvarnan den är reggad 21kw och jag betalar 2800kr år/halvförsäkring och då kan jag ställa av den på vintern och betala 50kr i garageförsäkring:tummenupp

Last edited:
Har ring till länsförsäkringar, bilsport mc, osv osv och alla säger att dem slutat regga hojar på 25kw utan kör på original effekten pga så många myglar, trist men vad fan min mt-03a ligger ändå riktigt billigt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT