25kw i utlandet?

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
KTM 660 smc
Hejsan!
Kanske en dum fråga men jag undrar om de är samma regler för strypta hojar i utlandet, dvs när man har begränsat kort så får man endast köra motorcyklar som inte har mer än 25 kw osv osv. Med utlandet menar även utanför europa.
Hade tänkt att resa iväg nått halvår eller två och man vill ju gärna kunna hyra sig en hoj lite här och där :)
Tacksam för svar
//Dennis

Tror inte att begreppet mellanklass existerar ute i världen.
Oavset vilket så är min erfarenhet att man kan hyra vilken hoj som helst på ett B-kort om man vill.
De flesta länder har ingen koll på hur ett körkort från lilleputtlandet sverige ska se ut!
Hyrde själv ofta mc med mitt b-kort innan jag skaffade A.

Det låter ju perfekt! Men om man nu säger att man skulle råka ut för en olycka eller blir stoppad så åker man väl inte dit för olovlig körning eftersom jag i Sverige bara får köra strypt hoj?
Gissar iaf som dig att mellanklass endast finns till i Sverige och kanske några länder till.
Någon som vet säkert?

Olovlig körning brukar väl vara minsta risken om du hyr utomlandlands. Vad jag har hört av folk som har besökt Thailand till exempel så spelar det ingen roll vid en olycka vems felet var, turisten åker alltid på att betala allt oavsett.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna