25kw Hojjar?

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Hej! Har inte uppnått tillräcklig mognad för att vägverket ska tycka det är ok att jag får köra stora grejer... :kocko - Hallå vadå kör ihjäl mig.... nej nej nej ;)

Ajja skit samma, jag undrar vad ni andra rookies får betala i försäkring för era hojar och villka hojar ni valt att burna omkring med tills ni får köra rediga grejer? Har seriösa tankar på att köpa nya Honda CB600F -Hornet tycker den är nice, man kan ju alltid ha den strypt "på pappret"... Vad säger ni gott folk?

:)

hakis skrev:
Hej! Har inte uppnått tillräcklig mognad för att vägverket ska tycka det är ok att jag får köra stora grejer... :kocko - Hallå vadå kör ihjäl mig.... nej nej nej ;)

Ajja skit samma, jag undrar vad ni andra rookies får betala i försäkring för era hojar och villka hojar ni valt att burna omkring med tills ni får köra rediga grejer? Har seriösa tankar på att köpa nya Honda CB600F -Hornet tycker den är nice, man kan ju alltid ha den strypt "på pappret"... Vad säger ni gott folk?

kör strypt du! du betalar för ursprungseffekten. varför inte en aprilia 250?

Jag har kört R6 och Husaberg 650 som mellanklasshojjar. Jag och farsan kör ungefär 50/50 och har betalat hälften var, och därmed är det väl ok att försäkra på honom så jag har kommit billigt undan. Annars är det inte speciellt dyrt att försäkra en husa som på papperet står på 9kW.

Förövrigt tycker jag att en motardhoj i 25kw-utförande är det roligaste du kan köra i den klassen. R6an känns som en moped trots att den går relativt fort även strypt och går fetbort direkt. Kör man ostrypt å kvaddar äre inge roligt längre så det bör man väl hålla sig ifrån.

Om nån tycker att det är skenförsäkring eller liknande så kanske man kan trösta med att jag inte kommer ha nån gathoj framöver.

hakis skrev:

just denna fråga är väldigt väldiskuterad.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70318&highlight=25kw

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69963&highlight=25kw

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69933&highlight=25kw

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=65630&highlight=25kw

testa sökfunktionen på just detta ämmne skriv 25 kw så kommer det en jävla massa trådar detta var några få av dem...
jag betalar 5000 hel/ hel dock så är det tyskimport och den står som 25 kw försäkringsbolagens datorer och äöven hoss VV därav denna billiga premie.
Men å andra sidan kör jag inte så mycket på vägar nu för tiden eftersom det blir sthård bankörning i år... :banana :banana

Personligen tycker jag att 25kw på pappret och i verkligheten är en sund inställning för en grön förare.
Det är sällan man får tillfällen att utnyttja hojens fulla prestanda i stan eller på gatan generellt.
Visst motorvägar och avskiljda småvägar i all ära, men är man grön så har man psykiska spärrar som kan orsaka olyckor fortare än man tror.
Mellanklass är inte dumt alls, plus att du får pengar över till annat kul.

... men visst! Tunga maskiner är läckert också. :hihi

MostWanted skrev:
kör strypt du! du betalar för ursprungseffekten. varför inte en aprilia 250?

Är ganska storväxt :banana så jag tror en 600 är mer lagom :)

Henkmaster skrev:
Personligen tycker jag att 25kw på pappret och i verkligheten är en sund inställning för en grön förare.
Det är sällan man får tillfällen att utnyttja hojens fulla prestanda i stan eller på gatan generellt.
Visst motorvägar och avskiljda småvägar i all ära, men är man grön så har man psykiska spärrar som kan orsaka olyckor fortare än man tror.
Mellanklass är inte dumt alls, plus att du får pengar över till annat kul.

... men visst! Tunga maskiner är läckert också. :hihi
Detta är allt utom sunt varför bara för att man är ung skall man vara en grön förare? Jag tror att det finns så mkt stolpskott å gröna förare därute så de inte skulle bero på ålder. Men åka en ny M3:a med full effekt får man göra när man är 18? skumt regelsystem...

Jag förutsatte att föraren var så pass ung att kortet inte varit i vederbörandes ägo en längre tid, kanske max 3-4 år om han nu börjat med lätt-mc (lägg därtill övningskörningar sedan 15 års åldern).

Jag ser alla mina medtrafikanter som "gröna" tills de bevisat motsatsen eller haft kort tillräckligt länge för att på ett moget och pedagogiskt sätt kunna vidarebefordra sina kunskaper till andra på exempelvis bankörningsdagar eller övningskörningar.

Sen att man får köra M3:or eller vad som nu än faller i smaken vid 18 års ålder är måhända lite skruvat, men vi får väl bara vara tacksamma att det inte kommit restriktioner på bilar också?

Hade personligen en streetmoddad trans-am -75 vid 19 års ålder. :3freak

MostWanted skrev:
Detta är allt utom sunt varför bara för att man är ung skall man vara en grön förare? Jag tror att det finns så mkt stolpskott å gröna förare därute så de inte skulle bero på ålder. Men åka en ny M3:a med full effekt får man göra när man är 18? skumt regelsystem...

hakis skrev:
:yoparty

mm, blir nog så. Hoppas den inte blir för dyr att äga... men den dagen den sorgen.
njaa, försäkringen ska inte va så farlig. ifs hondaförsäkring, 5300kr hel/hel tycker jag är helt ok :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman