25kw-hojen ..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Nu tänkte jag fråga er SH:are vad ni har för råd och tips angående en 025kwhoj, som ska vara strypt på riktigt, och kosta ungefär 20 000 slantar. Så länge det inte rör sig om custom är inte modellen så viktigt, så, har ni några förslag månne ? :tomten :)

Wesslan skrev:
Jupp, bra grejjer.

Eller en Yamaha XT600, eller Honda CBR600, eller Kawasaki ZZR600, eller Suzuki GSX600F, eller Honda Dominator, eller Honda Transalp, eller Kawasaki ER-5, eller Honda NTV 650 Révere, eller Honda SLR 650, eller Yamaha Diversion 600, eller Yamaha FZR 600, eller Suzuki XF 650 Freewind, eller Yamaha SZR 660 eller eller eller...

Finns massor av hyfsat intressanta hojar, från tidigt 90-tal/mitten av 90-talet, man kan hitta i det prisområdet (eller något över).

har sj en GS500E -97 som jag är grymt nöjd med som en första hoj funkar även bra med enbart 25kw då den drar helt ok redan vid 3krpm

Esquire skrev:
2080584 Jupp, bra grejjer.

Eller en Yamaha XT600, eller Honda CBR600, eller Kawasaki ZZR600, eller Suzuki GSX600F, eller Honda Dominator, eller Honda Transalp, eller Kawasaki ER-5, eller Honda NTV 650 Révere, eller Honda SLR 650, eller Yamaha Diversion 600, eller Yamaha FZR 600, eller Suzuki XF 650 Freewind, eller Yamaha SZR 660 eller eller eller...

Finns massor av hyfsat intressanta hojar, från tidigt 90-tal/mitten av 90-talet, man kan hitta i det prisområdet (eller något över).

Tror du glömde någon :hihi ?

lorkan: Nu har du väl fått förslag så det räcker?

Wesslan skrev:
2080631 Tror du glömde någon :hihi ?
Suzuki Bandit 600, Kawasaki GPZ 500, Kawasaki Zephyr 550, Kawasaki KLE 500, Honda CB 500 E, Honda XR600, Kawasaki GPX 600R, Kawasaki KLR650. ETC!

Som sagt, finns massor som kan passa som 25kw. Men jag orkar inte rabbla upp alla. :död

HAha jo, som kan passa 25kw, men som kan passa plånboken är nog den stora frågan. De flesta hojar där går nog bort om man itne kan överskrida 20 000..

lorkan skrev:
2080698 HAha jo, som kan passa 25kw, men som kan passa plånboken är nog den stora frågan. De flesta hojar där går nog bort om man itne kan överskrida 20 000..

Ja, det är nog väldigt sant. Men någon offroadare borde du kunna hitta. T.ex den i min länk.

Hade en större summa pengar varit med i bilden hade jag mot allas höjda ögonbryn rekomenderat en r6a. Går faktiskt rätt bra strypt med ett underbart chassi :tummenupp

Mr_Malossi skrev:
2080720 Hade en större summa pengar varit med i bilden hade jag mot allas höjda ögonbryn rekomenderat en r6a. Går faktiskt rätt bra strypt med ett underbart chassi :tummenupp

Tyvärr har jag inte en större summa pengar och hade jag haft det hade jag nog köpt en Honda av ngt sportigt slag.. :tungan

Mr_Malossi skrev:
2080720 Hade en större summa pengar varit med i bilden hade jag mot allas höjda ögonbryn rekomenderat en r6a. Går faktiskt rätt bra strypt med ett underbart chassi :tummenupp

orginal sticker den vid 10 typ, strypt tar de stopp vid 10

kommer du åka strypt?

En Kawasaki ZX6R -96:a då?

Fast då får du med lite skönhetsfel på den. Skrapad högerkåpa, lite sprucken toppkåpa, dåligt framdäck.

lorkan skrev:
2080480 Nu tänkte jag fråga er SH:are vad ni har för råd och tips angående en 025kwhoj, som ska vara strypt på riktigt, och kosta ungefär 20 000 slantar. Så länge det inte rör sig om custom är inte modellen så viktigt, så, har ni några förslag månne ? :tomten :)

höhö jag fick min kawasaki zx6r 98a.. reggad o klar på 25kw för 24000 :tungan

Mr Helmut skrev:
2080895 orginal sticker den vid 10 typ, strypt tar de stopp vid 10

kommer du åka strypt?

Njae den sticker lite innan det är stopp, går väl typ något bättre än aprilia rs med samma antal hk.

Med risk för moralsnack: nej det kommer jag absolut inte.

Fetvadd skrev:
2081127 Njae den sticker lite innan det är stopp, går väl typ något bättre än aprilia rs med samma antal hk.

Med risk för moralsnack: nej det kommer jag absolut inte.
En R6 väger väl betydligt mer än en rs250? Hur skulle den kunna gå bättre?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT