25Kw försäkring

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Hej!
Håller på att ta mc kort har uppkörning den 12 augusti och måste ha tag på en hoj, har kollat på en Honda Cbr 600f -97,den är reggad som 25Kw men strypningen är bortagen några brickor vid förgasaren och jag undrar hur är det om jag köper den, försäkrar den som den står alltså 25Kw (billigare försäkring)
men om det skulle hända någon vad sker då?
Har tänkt mig endast trafikförsäkring...
alltså egentligen är det väl ~80kw på cykeln..
hoppas ni förstår...

Om det sker en olycka så gäller försäkringen på 25kw hojen ju inte 80Kw.

Tror att det blir stora problem om försäkringsbolaget kollar upp hojen, eller ser det här på sporthoj.

Försäkra fulleffekt, när olyckan väl är framme ångrar man förmodligen inte extra pengarna man får slanta

Är inte 100% på detta, men om du frågar försäkringsbolaget kan de säkert svara på detta.

från o med i år (tror jag dem sa) så går SAMTLIGA f-bolag på ursprungseffekten,
hade en r6a för 2 år sedan som jag hade på 25kw, 300 kr helförsäkrad
på folksam, klockrent tänkte jagsom var 33 år, sålde den, pga ändrade förhållande, tog kort förra året o skulle köpa en likadan, MEN gick i taket av svaret jag fick av alla bolag jag ringde, o jag ringde i stort sett alla, o gav dem alla 25reggade r6or jag hittade, o det va ett par st, alla bolag sa i stort sett samma sak, Nu går vi på ursprungseffekten, spelar ingen roll hur mycket den e strypt till nu,
mao så är man bara 18 år så e det bra pga att den då klassas som mellan, men vad gäller billigare försäkring så e det bara att stenglömma tyvärr,
dem som har billig försäkrad nu 25kw strypning e inga problem med, men så fort hojen byter ägare så är det stenkört, så sa dem till mig , att dem går inte in o ändrar på dem som redan har billig försäkrat, rätta mig gärna om jag har fel, men så sa dem till mig.......

nehä nu börjar det spricka upp, ut o hoja o stoja:yoparty

ok på så vis, låter ju troligt...
dock lite knepigt att kolla cbr600 försäkringen då dom få som jag hittat och fått regnummer till är samtliga 25Kw eller 37Kw så jag kan inte få ut ett riktigt pris på försäkringen...

Det enda bolaget som verkar försäkra på 25 kw är bilsport-mc. Jag försäkrar min där med 25 kw.. (även i verkligheten). Betalar 6100 hel/hel bor i stan i linköping. Men dom verkar inte försäkra några sporthojjar.

Alla jag kollat på står det följande:

Fabrikat och modell: Honda Cbr 600f (pc31)
Årsmodell: 1997
Effekt: 37 kW (50hk)
Tjänstevikt: 210 kg

Försäkringsuppgifter
Typ av försäkring: Mc årsförsäkring - privat
Omfattning: Trafikförsäkring
Skyddsutrustning: Ja
Marknadsvärde över 250 000 kr: Nej
Har du orsakat trafikskada senaste året? Nej
Boendeförsäkring hos Länsförsäkringar: Ja

Omfattning Självrisk Helårsbetalning
Trafik ¹ SEK 1000 4 154
Summa 4 154

Ska dock finnas möjlighet till effekt på 100hk i den.
visst inga problem att köra den strypt till att börja med innan kortet är helt klart men sen kanske man vill ta bort strypningen just det som jag funderar på var man hamnar då...
tar ju trots allt A obegränsad (25 år till hösten)

Det enda bolaget som verkar försäkra på 25 kw är bilsport-mc. Jag försäkrar min där med 25 kw.. (även i verkligheten). Betalar 6100 hel/hel bor i stan i linköping. Men dom verkar inte försäkra några sporthojjar.

Det kan stämma, men din hoj är ingen R-hoj, samt att bilsport-mc inte försäkrar R-hojar, om jag inte minns helt fel

Någon som har en CBR 600 97'a som inte är strypt som kan säga ungefär var försäkringen hamnar på för en 25åring som precis tagit kortet?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti