25kw Ducati Monster

SimonDahl

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Cagiva Mito
Tänkte höra efter vad ni med lite erfarenhet tror om att strypa en Ducati Monster 600 till 25kw.. Är det en jättedålig idé? Kommer jag märka stor skillnad på en/ett strypt monster mot min ostrypta Mito som ligger runt 30 hk?

Har även lite funderingar på att fuska LITE med strypningar. Alltså Regga en hojj på 25 kw men köra den med ca 50 hk, eftersom jag garanterat kör ihjäl mig med 100 hk + .....

Säg vad ni vet, tror och tycker.. Säg att jag är dum i hela huvudet om ni tycker det, jag vill gärna veta :)

(jag vet att det finns några trådar om 25kw, men jag hittade inga med svar på mina funderingar :rolleyes: )

SimonDahl skrev:
Tänkte höra efter vad ni med lite erfarenhet tror om att strypa en Ducati Monster 600 till 25kw.. Är det en jättedålig idé?

Monster 600 måste väl vara en av de mest lämpliga hojarna att strypa till 25kW och verkar i mina ögon vara väldigt populär att strypa..

Ingen kör "garanterat ihjäl" sig bara för att de har många kusar men du har rätt grundinställning.. Däremot känns det lite meningslöst att "halvstrypa" hen hoj..

Då hade jag nog hellre strypt 600 monstret, besiktat och därefter plockat ur strypningen igen.. Den går ju nästan som den vore strypt i orginalutförande! =)

När jag tog körkort för 5 år sedan så körde jag ett monster nedstrypt till 25kw, fungerade utmärkt.

SimonDahl skrev:
Tänkte höra efter vad ni med lite erfarenhet tror om att strypa en Ducati Monster 600 till 25kw.. Är det en jättedålig idé? Kommer jag märka stor skillnad på en/ett strypt monster mot min ostrypta Mito som ligger runt 30 hk?

Har även lite funderingar på att fuska LITE med strypningar. Alltså Regga en hojj på 25 kw men köra den med ca 50 hk, eftersom jag garanterat kör ihjäl mig med 100 hk + .....

Säg vad ni vet, tror och tycker.. Säg att jag är dum i hela huvudet om ni tycker det, jag vill gärna veta :)

(jag vet att det finns några trådar om 25kw, men jag hittade inga med svar på mina funderingar :rolleyes: )

Det är en jättebra motorcykel att strypa. Jag hade en 750SS när jag körde mellanklass som var strypt till 25kw, det är bara en bricka som stoppar trotteln den är strypt med. Den vänder på man och låtsas som den har blivit felmonterad :rolleyes:
Sen är det en kanontrevlig hoj att fräsa runt på! :tummenupp

SimonDahl skrev:

Tror att Miton är roligare med 30hk än vad monstret är med 25kw, då den är lättare. Skall du köra en helt ostrypt monster 600 får du nog runt 55-63hk, knappast 100hk+. Men en Monster 600 är nog roligare än 125:an.

Jag körde med min monster 600 strypt. strypningen var billig (50:-) och det var ju bra.
Tröttnade dock efter cd 300m och körde hem från bilprovningen och tog bort strypningen (vilket oxå var lätt och bra).

Kan man inte få en godkännd strypning med hjälp av nått stopp i gashandtaget som inte tillåter dig att varva mer än att det räcker för den effekten?

Vet en som körde så på en GSXR 750. Han hade den på halveffekt ungefär. Funkade toppen än när han hade den strypt till 25 kw med hjälp av nån bricka i insuget. Den gick som en kratta när den var strypt så.

Tack så mycket för svaren=)
Det verkar som att dom flesta är positivt inställda till monstret :)
Antar att det är kasst att strypa en ducati 748? För annars så är det ett väldigt intressant alternativ :D

Jag har strypt ner min 620 till 25kw och den går absolut att köra så, även om det inte är det roligaste. Då kommer vi till nästa fråga, hur gör man för att ta bort strypningen?
Jag tror jag ser den, men en beskrivning skulle vara bra.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla