250sp-125jnr delade resultatlistor

• Thread starter Thread starter Tc
  • Start date Start date
Axxexs skrev:
Vi blev ju som alla andra avflaggade 2
Detta gör isf att Niklas Hallblad vurpade ett varv efter avflagg?

ja har För mig att ja sog avflaggningen 2 ggr, men ja är inte helt säker, för när ja vurpa så såg ja han som vikade av att han stog presic vid där ja vurpa... kan det vara så jävligt att vi åkte att varv för mycket för att de på a-torp inte har någon koll allts!!

BlueDevil skrev:
...de flaggade av rajset precis där ja vurpa... då måste den dära grejen so de tar tid med va i början av rakan...

Magnetslingan för tidmätning liggar faktiskt väldigt tidigt på rakan, ungefär i höjd med där den stora läktaren börjar. N vet jag inte var du gick omkull, men det kan ju vara så att du hann passera.

//H

sepahewe skrev:
Magnetslingan för tidmätning liggar faktiskt väldigt tidigt på rakan, ungefär i höjd med där den stora läktaren börjar. N vet jag inte var du gick omkull, men det kan ju vara så att du hann passera.

//H

Annars ska han ju tråkigt nog vara diskad.. Down is out.

sepahewe skrev:

//H

ja la mig på den första mål linjen.. efter kurpsna (typ 3 m från)

BlueDevil skrev:
det vet ja inte... men det ja vet är att ja hållde i styret :tungan

Jag har pratat med Eva Gödke idag, hon sa att på vårat rejs så stämde det
med varven, det var på de andra rejsen som det blev fel....
Hon skulle kolla upp hur det låg till med min och Niklas placering.
Vi har det på film när han kör in i mig och vurpar och då är det Down is out,
för det var inte i den kurvan de flaggade av, och man kan inte vurpa i mål...

Miss BrInK skrev:

va menar du??!

Miss BrInK skrev:
Vi har det på film när han kör in i mig och vurpar och då är det Down is out,
för det var inte i den kurvan de flaggade av, och man kan inte vurpa i mål...

vilken kurva var det då... ja är helt säker på att det var presic efter sista kurvan!?!?

Miss BrInK skrev:

Vi har det på film...

Har ni hela racet på film? Kan man räkna antalet varv eller passeringar som ni gör? För isf så flaggade dom av ett varv för tidigt å då va d rätt att Fredrik och Henrik fortsatte ett varv till! Annars så visade dom fel på tavlan över hur många varv som var körda! Synd att jag trodde det var mål första gg då...

Axxexs skrev:
Har ni hela racet på film? Kan man räkna antalet varv eller passeringar som ni gör? För isf så flaggade dom av ett varv för tidigt å då va d rätt att Fredrik och Henrik fortsatte ett varv till! Annars så visade dom fel på tavlan över hur många varv som var körda! Synd att jag trodde det var mål första gg då...

Ett varv eller eventuellt två fattas, annars har jag allt på film inklusive fulkörningen av bluedevil när han krashar efter ha kört på Ullis.. :ajjabajja

Shit happens men det är väl inget att gräla över här? Kör man på någon ber man väl om ursäkt och så får det vara bra med det.

Att köra på folk jämt och ständigt är kanske inte ok, men att folk som stått bredvid gnäller är väl inte snyggt det heller.

Är det inte bättre att Ullis o BD sköter det snackandet själva?

BlueDevil skrev:
hört talas om racing??

Jo, men när man ligger tre meter efter, in i kurvan och gasar ifatt och på framförvarande i utgången så räknas det som fult i mitt tycke..
Nu är jag lätt partisk, men jag håller fast vid att det inte var snyggt.

Chrille: Klart man kan diskutera om det var fulkört eller inte?!? Du kan inte få det till att jag gjort ett personangrepp, vi diskuterar racing här..

/KetogaN

Last edited:
KetogaN skrev:
Jo, men när man ligger tre meter efter, in i kurvan och gasar ifatt och på framförvarande i utgången så räknas det som fult i mitt tycke..
Nu är jag lätt partisk, men jag håller fast vid att det inte var snyggt.

/KetogaN

okey... men ja säger en sak "racing" OCH det var ju ja som vart drabbad själv so what!!

oFFkeFF skrev:
Inte mer än en incident, dock föll du ju på eget misstag, men det är sånt som händer. Bara man lär sig :)

Ungefär så?! Blev ingen skadad så är det bara att bita ihop o komma igen.

Att tjura om man blir påkörd är listigt att ha med sig den dagens man gör samma misstag själv..... Och ingen tror väl att BD tänker göra det till en vana att köra på folk o krascha?

Chrille skrev:

Att tjura om man blir påkörd är listigt att ha med sig den dagens man gör samma misstag själv..... Och ingen tror väl att BD tänker göra det till en vana att köra på folk o krascha?

Presic :tummenupp

Chrille skrev:

Ok, nu tycker jag att denna disskusionen spårar ur, Niklas bad om ursäkt till
mig, jag förstår varför han gjorde som han gjorde,
men i detta fallet straffade han sig.
Jag hade kunnat göra samma sak.
Jag tycker vi väntar o ser vad Eva säger ikväll när hon har kollat upp hur det
egentligen ligger till.

Jag tyckte du körde bra, jag hade en kul fajt med dig BD blev bara grymt rädd och en aning arg när du körde in i mig.
Men det är Racing...

Miss BrInK skrev:
Ok, nu tycker jag att denna disskusionen spårar ur, Niklas bad om ursäkt till
mig, jag förstår varför han gjorde som han gjorde,
men i detta fallet straffade han sig.
Jag hade kunnat göra samma sak.
Jag tycker vi väntar o ser vad Eva säger ikväll när hon har kollat upp hur det
egentligen ligger till.

Jag tyckte du körde bra, jag hade en kul fajt med dig BD blev bara grymt rädd och en aning arg när du körde in i mig.
Men det är Racing...

exakt

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup