250mila service KTM 660

erik skrev:
Avancerat det här.. Din slutsats verkar rimlig tycker jag. Oavsett vem som har rätt tycker jag att det verkar enklast att göra andra servicen efter 250 och inte 350 eftersom det då ska servas vid jämnare miltal = lättare att komma ihåg. Det handlar om att vid ett enda tillfälle (eventuellt) serva hojen 100 mil för tidigt, gör det så slipper du fundera...
Nu snackade jag med tror det va R på Lelles, han sa samma som alla andra 350mil. Men då tror jag att jag byter oljan själv innan dess, för den börjar se grumsig ut...
 
Prata med superbike igen och nu fick jag reda på att det e vid 350 mil:) Så nu gasar jag igen! Alla säger nu lika! Kommer dock ända att byta oljan själv innan dess..
 
Ebbe skrev:
PHHEEEW!

Ännu en världskris är avvärjd!


:huvet
Japp, tycker det var otroligt att alla hade olika uppfattning från början???
 
Byt olja själv du, jag skulle aldrig lita på vad dom på lelles säger... Men det är min åsikt det!
 
Bobbo V skrev:
Byt olja själv du, jag skulle aldrig lita på vad dom på lelles säger... Men det är min åsikt det!


Inte ens vad Ragnar säger?
Är du lika bra som honom på att riva motorer?
 
Finns det några bra och billiga, icke-originaloljefilter till 660:n? Vad kostar KTM:s egna för övrigt?
 
Last edited:
155 heter det långa som sitter vid framdrevet.Sen beror det ju på om du har ett filter framför motorn(olja i ramen)eller inte.
 
Last edited:
Busaberg skrev:
155 heter det långa som sitter vid framdrevet.Sen beror det ju på om du har ett filter framför motorn(olja i ramen)eller inte.

Har en -04 så jag har väl olja i ramen, det andra filtret ser ut som ett "bilfilter" med metallhöljde och allt. 155 & 157 ska det vara enligt hemsidan (http://www.hiflofiltro.com) men jag är skeptisk :)
 
157 heter det korta filtret på 625:an så det ska du inte ha iallafall.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top