250hk kawasaki

PAX

Hojåkare
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
2007 Suzuki GSX-R1000
"ULTRA250X pumps out an incredible 250 PS* from its massive supercharged and intercooled engine. Key ULTRA250X technologies stem from Kawasaki's numerous IJSBA racing championships, which ensure its impressive acceleration and excellent hook-up..."Direkt från fabriken, Baserad på ZX12. Inte undra på att Suzuki dröjer med Hayabusan.

http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=340455E0008&S=4

Undrar när den dyker upp i ett vettigt chassi:)
 
"ULTRA250X pumps out an incredible 250 PS* from its massive supercharged and intercooled engine. Key ULTRA250X technologies stem from Kawasaki's numerous IJSBA racing championships, which ensure its impressive acceleration and excellent hook-up..."Direkt från fabriken, Baserad på ZX12. Inte undra på att Suzuki dröjer med Hayabusan.

http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=340455E0008&S=4

Undrar när den dyker upp i ett vettigt chassi:)

jag blir lite fundersam varför den har en 78 liters bränsletank??? på en vattenskoter!

törstig kanske???
 
jag blir lite fundersam varför den har en 78 liters bränsletank??? på en vattenskoter!

törstig kanske???
Varför inte?:va Det är just på en sådan man vill ha 78 liter. Då kan man åka till gotland och liknande. Har man 14 liter får man åka och leta mackar hela tiden. som du ser så är det en "dammaskoter" på 410 kg och ingen jetski. Den drar nog inte speciellt mycket soppa.
 
Fräsht att det finns en extra nyckel som begränsar effekten, en sån skulle man ha till hojen också, om tex ska låna ut den
:D
 
Mmmm...mumma....

w600h450_000003404555C55B.jpg
 
jag blir lite fundersam varför den har en 78 liters bränsletank??? på en vattenskoter!

törstig kanske???

De brukar vara riktigt törstiga, på fullgas bränner du lätt 50-60 liter på en timme.. så du vill väl inte stanna och tanka hela tiden, kan ju vara en idé att ha så man klarar sig en stund, vet dock inte hur det är med Kawa, men vattenskotrar är i regel väldigt törstiga. /Tobias
 
Oj oj... Jag har kört Seadoos RXP med 215 hk några gånger... Den är brutal. Den här kommer ju vara ohanterbar...
 
De brukar vara riktigt törstiga, på fullgas bränner du lätt 50-60 liter på en timme.. så du vill väl inte stanna och tanka hela tiden, kan ju vara en idé att ha så man klarar sig en stund, vet dock inte hur det är med Kawa, men vattenskotrar är i regel väldigt törstiga. /Tobias

Du har kört gamla 2-taktare! De nya fyrtaktarna går ju snålt som fan! Du kan ju köra flera timmar. Desamma gäller de nya tvitaktarna med sprut, grymma maskiner!
 
"ULTRA250X pumps out an incredible 250 PS* from its massive supercharged and intercooled engine. Key ULTRA250X technologies stem from Kawasaki's numerous IJSBA racing championships, which ensure its impressive acceleration and excellent hook-up..."Direkt från fabriken, Baserad på ZX12. Inte undra på att Suzuki dröjer med Hayabusan.

http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=340455E0008&S=4

Undrar när den dyker upp i ett vettigt chassi:)


Urusel verkningsgrad på motorer som skall bära fram något i vatten, denna motor är nog för "vattenbaserad" för att hamna i landmotor.
 
Du har kört gamla 2-taktare! De nya fyrtaktarna går ju snålt som fan! Du kan ju köra flera timmar. Desamma gäller de nya tvitaktarna med sprut, grymma maskiner!

Nja..haft bägge sorter och sådär värst mycket skiljer det inte. Fyrtaktarna är däremot snålare men ack så ledsamt register, om de inte är överladdade förstås.
 
Du har kört gamla 2-taktare! De nya fyrtaktarna går ju snålt som fan! Du kan ju köra flera timmar. Desamma gäller de nya tvitaktarna med sprut, grymma maskiner!

Har kört RXP 2004 ett antal gånger, och de drar rejält med soppa när man inte fegkör, så tankstorleken är klart nödvändigt :tummenupp
 
Urusel verkningsgrad på motorer som skall bära fram något i vatten, denna motor är nog för "vattenbaserad" för att hamna i landmotor.

det är la ändå ett landchassi som motorn ska hamna i om något?:va
 
Varför inte?:va Det är just på en sådan man vill ha 78 liter. Då kan man åka till gotland och liknande. Har man 14 liter får man åka och leta mackar hela tiden. som du ser så är det en "dammaskoter" på 410 kg och ingen jetski. Den drar nog inte speciellt mycket soppa.

På med lite stekiga kläder under torrdräkten sen drar man järnet över till Visby och festar hela kvällen för att framåt småtimmarna dra järnet hem igen så man hinner upp å jobba dagen efter? :D
Måste ju gå rätt fort om man håller stumt hela vägen. 70 knop är den väl god för! Skit i vågorna!
 
Urusel verkningsgrad på motorer som skall bära fram något i vatten, denna motor är nog för "vattenbaserad" för att hamna i landmotor.
Det tror jag inte, verkningsgraden för denna är nog ungefär samma som för de flesta fyrtaktare, om inte bättre eftersom den arbetar på lågt varvtal med hög BMEP.

"Problemet" på vattnet är att det går tungt. Sen är jetdriften mindre effektiv än propellern också.
 
Har man hamnat fel, eller??
Trodde detta var ett forum om turbo/kompressorladdade MOTORCYKLAR,,eller?
annars finns ju V8:or inom Top-Fuel med, sådär 6000 HK,,,
Vad är 250 hk mot det?
Kan man ju snacka om hur mycket som helst,,

Frostie
 
Har man hamnat fel, eller??
Trodde detta var ett forum om turbo/kompressorladdade MOTORCYKLAR,,eller?
annars finns ju V8:or inom Top-Fuel med, sådär 6000 HK,,,
Vad är 250 hk mot det?
Kan man ju snacka om hur mycket som helst,,

Frostie
Jag antog att skälet till att det hela kom upp är att det är en motorcykelmotor från ZZR1400 som turbomatats och stoppats ned i en vattenscooter.
Och detta har gjorts av Kawasaki själva.
 
Back
Top