250cc cross för vardagligt bruk

vxjoadde

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
ingen atm
Tjena

Jag söker råd gällandes att köpa en cross hoj 250cc för vardaglig gat körning som helst ska hålla ett par mil innan den går sönder/behöver service.

Den ska även klara av ett par stunts till o från :rolleyes:

Har ni några tips? helst i prisklassen mellan 20-30 tusen.

Ska mesta dels användas till o från jobbet och som natt glidar hoj :)

tack på förhand

Du glömde nog att en cross är inte gjord för att pendla med och vara cool på natterna utanför MC donalds!

Köp vilken som helst...Alla är fel för de ändamålet ändå...

Grabben har nyss fyll moppe, så han verkar inte fatta vad han ens själv snackar om:S En cross är varken coolt eller "behändigt" att kör till och ifrån (sommar)jobbet på för att senare på kvällen fara och ragga fjotisar nere på donken å visa vilka coola gasres man har att bjuda på.

Köp en 450 motard istället.
Är väll närmast alternativet som är någorlunda vettigt (även om det inte är särskillt vettigt)
Fast känns lite utanför budgeten.

Tror annars Gas Gas ska ha en 250 2-takt cross som är ombyggd o reggad som motard.
Såg den i Tyska tidningen Motorrad för 2007.
Fast är väll lite utanför budgeten den med.

Är väll närmast alternativet som är någorlunda vettigt (även om det inte är särskillt vettigt)

Tror annars Gas Gas ska ha en 250 2-takt cross som är ombyggd o reggad som motard.

tack för de enda vettiga svaret =)

och neh ja har inte fyllt moppe jag är 18 år snart 19 o fyllt bil då om man vill säga så. men jag tänkte ha en 250cc att börja o lära köra mig med och till nästa år gå in på 600cc sporthoj o då också ta körtkort.

O va ja menar från o till jobbet är på landet där alla känner alla i stortsätt o med nattglidare menade jag typ köra ut och mest köra för att de är kul... inte utanför mcdonalds dock... o börja lära mig stunta med växlat...

Last edited:

tack för de enda vettiga svaret =)

och neh ja har inte fyllt moppe jag är 18 år snart 19 o fyllt bil då om man vill säga så. men jag tänkte ha en 250cc att börja o lära köra mig med och till nästa år gå in på 600cc sporthoj o då också ta körtkort.

O va ja menar från o till jobbet är på landet där alla känner alla i stortsätt o med nattglidare menade jag typ köra ut och mest köra för att de är kul... inte utanför mcdonalds dock... o börja lära mig stunta med växlat...

oj förlåt för dubbel post :confused:

Last edited:
250 2tcross är grymt kul att lattja med om kvällarna, om man bortser från däcken då ... Men att bruka till jobbet, usch!!

behöver han mer om han inte har kört så mycket då?? lär yu inte rasa lika fort som en 2takt hoj!

Vad jag har hört om alla 250 4-tatkare som ventiler rasat o behövts bytas redan efter 50h etc.
Så hade jag nog hellre kört 2-takt 250 än 4-takt 250.

Verkar vara grymt mkt service på dom o ändå kan man råka ut för tråkiga ras.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D