2500:- I månaden.. Rimmligt ?

snurbo

Gasa tills det rasar!!!!!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
Honda 400TRX
Tja... Har ringt runt lite & kollat på lite olika bolag om min CBR900 Fireblade.
Lite exempel: Allt e helår & helförsäkring!
Susab: Bit över 130 tkr
Folksam: Runt 10000
IF: Typ samma som folksam
Trygghansa: 18000:-

Hur fan kan det skilja så jävla mycket elle ?.... de e ju så jävla sjukt så det finns inte........ Nån som har typ samma hoj som mig & har ett bra bolag ???

Precis, en sån gammal hoj är absolut ingen mening att helförsäkra om man inte får en hiskeligt låg premie!

//jaG

Wiseguy skrev:
Kör halvförsäkring, krashpuckar och lite trafikvett så får du ner premien lite till.

Ringde runt lite olika förs.bolag idag. Fick samma priser som du ungefär. Sista sommaren jag åker helförsäkrat!!! Det är ju bättre att lägga undan dom pengarna och laga hojen själv. Bara självriskerna är ju hur höga som helst!

Begär offert från SUSAB skriftligt och rama in den. Det gjordwe jag med min 75.000:- försäkring. Som jag INTE antog..

Vaddå, tycker du att 10.000:- hel/hel var dyrt :va

Vad får du 2500:-/mån ifrån isåfall?

Last edited:
snurbo skrev:
Tja... Har ringt runt lite & kollat på lite olika bolag om min CBR900 Fireblade.
Lite exempel: Allt e helår & helförsäkring!
Susab: Bit över 130 tkr
Folksam: Runt 10000
IF: Typ samma som folksam
Trygghansa: 18000:-

Hur fan kan det skilja så jävla mycket elle ?.... de e ju så jävla sjukt så det finns inte........ Nån som har typ samma hoj som mig & har ett bra bolag ???

Fixa dig en ställa av och på försäkring det kan du spar mycket pengar på om man inte åker så mycket under vissa perioder. Hur lätt som helst att ställa av och på på www.VV.se.

jag har 2100 kr / månaden halvförsäkring känns som det är dyrt men det blir ca 70 kr / dag och det är det ju värt om man tar en tur om dagen =)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!