250 sp

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Jag är ensam 250 förare på GR och det är lite svårt att jämnföra sina krafter mot 600 och 1000 hojar,men vad kan va rimlig tid på GR för en 250sp,jag vet att det är många här SH som har kört där och många tar tid

(måttstock är swedies tid på 1,30,4 tror jag)

vill ha seriösa svar

Kan bara bekräfta att 1.30.4 är min bästa tid där. Togs första dagen då den där banan åt upp mina däck fooort. Shite.

Vore kul att komma dit igen. Tänkte sätta under 1.30 men ett framhjulssläpp satte stopp för ytterligare hård körning.

Swedie skrev:
Kan bara bekräfta att 1.30.4 är min bästa tid där. Togs första dagen då den där banan åt upp mina däck fooort. Shite.

Vore kul att komma dit igen. Tänkte sätta under 1.30 men ett framhjulssläpp satte stopp för ytterligare hård körning.

Det ser vi framemot och hoppas det blir snart,jag vet också att jag egentligen inte kan se på dina tider,du är en skicklig superbike och jag är en rookie 250 men som jag sa så är jag ensam och har ingen måttstock.

Nu har jag aldrig kört på gotlandring och kan inga tider därifrån men om man jämför swedies tider från andra banor med vad de bästa kör i 250 SP så får man följande

G-Åsen Bikweek
Swedie 1,10
Snabbaste 250sp 1,35
Hygglig 250sp ca 1,40

Anderstorp
Swedie 1,38
Bästa 250sp 1,50
Hygglig 250sp 1,56

Så gissningsvis bör du åka på 2,00-2,10 med reservation för swedies och din talang :)

Borsiin JR skrev:
Nu har jag aldrig kört på gotlandring och kan inga tider därifrån men om man jämför swedies tider från andra banor med vad de bästa kör i 250 SP så får man följande

G-Åsen Bikweek
Swedie 1,10
Snabbaste 250sp 1,35
Hygglig 250sp ca 1,40

Det har inte slagit dig att den jämförelsen kanske inte är helt rättvisande....

Chris Ash skrev:
Det har inte slagit dig att den jämförelsen kanske inte är helt rättvisande....

UJJUJJJ jag tänkte mig inte för my bad deluxe får skylla på att jag har haft tenta och är slut i huvudet ursäkta så mycket det är rätt klart att man inte kan ha en diff på 20 sek per varv
:fatta!

sege skrev:
Helvete va min 1,17-tid från träning hade stått sig bra i 250SP då.

...och jag hade 1:18 i touringtempo på bandag senast. 1:24 för ett par år sedan med trasig reedventil och hängande avgasportar - ringding!! buuöööööhhh... :3freak (i torrt före).

Borsiin JR skrev:
G-Åsen Bikweek
Swedie 1,10
Snabbaste 250sp 1,35
Hygglig 250sp ca 1,40
full???? En snabb tid på den banan med 250sp hoj är 1,14 en hygglig tid är 1,16-1,17. rekårdet med 250sp hoj är 1,12,9

*/ ?>
Back