250 racer till salu?

oFFkeFF skrev:
Beställ inte genom yamaha sverige, se till att prata med "folk" som kan fippla bort lite moms och tull.
Prislappen är $20000, vilket är c:a 145000:- sen har du moms, frakt och tull på det.

Ok, kontaktar dig när den dagen kommer... :)
 
Teddy skrev:
Pfjaaa...det beror ju liksom på vad man jämför med. Visst kommer man inte kunna hänga med de snabba grabbarna som åker under 1:10 men då måste man punga ut med bra mycket mer pengar. Man köper inte en 10 år gamal hoj om man satsar på att vinna. Speciellt inte när vinnarhojarna kostar cirkus tio gånger så mycket. Det kanske inte är rättvist att ställa Mårtenssons gamla 93'a bredvid Watz 03'a och klämma ur sig; Den är inge vidare!

Vad kan man begära av en 93'a för 25000 kr? Om jag förstod Andreas rätt när jag talade med honom om just den här cykeln körde han den senast på SO Karlskoga 2002 och då körde han så här:

Andreas Mårtensson SMC Racing ARC Burseryd Yamaha TZ 1:13.508

1:13.5 är väl inte så illa pinkat av en tio år gamal hoj som är din för 25000 och som ger dig en fin körupplevelse?



Nej det är väl inte så illa. Han har ju själv sakt att den gamla hojen inte var så konkurenskraftig som den nya han körde iår. Men visst man kan inte begära mer för pengarna och är man då inte så duktig på köra alltså nybörjare så borde ju en sån duga gott och väl? Men personligen så hade jag hellre köpt nåt nyare lite mer bättre för får man smak för rejsing så är det ju bättre att ha nåt man kan konkurera med istället för att behöva kränga och leta bättre och nyare.
 
Therudeboy skrev:
...Men personligen så hade jag hellre köpt nåt nyare lite mer bättre för får man smak för rejsing så är det ju bättre att ha nåt man kan konkurera med istället för att behöva kränga och leta bättre och nyare.
Jag förstår vad du menar och håller självklart med dig, men tyvärr är inte en dyrare hoj alltid ett alternativ. Ibland har man bara 40000 och vill man då ha en 250 racer får man helt enkelt nöja sig med att köpa en för 25000 och sedan köpa vev, kolvar och annat för 15000 med vetskapen om att man inte kommer att vara konkurrenskraftig. Vill man vara konkurrenskraftig hellre än något annat för pengarna väljer man en standardklass, allt annat är pengarna i sjön när det gäller material och konkurrens, det kommer alltid att finnas någon som har värre prylar än en själv. Om man som nybliven räseråkare med licensen i handen vill prova på RR och mot all förmodan köper Cralles Veidecvinnahoj för 110000 för att köra 600B och kommer på att det här med RR inte var något för mig kommer det lilla testet säkerligen att att kosta 20000 i form av värdeminsking. En TZ-93'a kan man med all sannolikhet sälja året efter för samma peng som man gav för den. It's all about the money och Ibland har man bara 40000.
 
Last edited:
Teddy skrev:
Jag förstår vad du menar och håller självklart med dig, men tyvärr är inte en dyrare hoj alltid ett alternativ. Ibland har man bara 40000 och vill man då ha en 250 racer får man helt enkelt nöja sig med att köpa en för 25000 och sedan köpa vev, kolvar och annat för 15000 med vetskapen om att man inte kommer att vara konkurrenskraftig. Vill man vara konkurrenskraftig hellre än något annat för pengarna väljer man en standardklass, allt annat är pengarna i sjön när det gäller material och konkurrens, det kommer alltid att finnas någon som har värre prylar än en själv. Om man som nybliven räseråkare med licensen i handen vill prova på RR och mot all förmodan köper Cralles Veidecvinnahoj för 110000 för att köra 600B och kommer på att det här med RR inte var något för mig kommer det lilla testet säkerligen att att kosta 20000 i form av värdeminsking. En TZ-93'a kan man med all sannolikhet sälja året efter för samma peng som man gav för den. It's all about the money och Ibland har man bara 40000.

Så sant som det är sagt. Har också vänt mig emot resonemang som går ut på att det är bättre att köpa dyrare. Vem sjutton som har en halvdyr bostad, familj, andra intressen och gillar att resa på semestern har råd att köpa det bästa, värsta och senaste när det gäller racing?
 
Bara det att ibland kan billigare vara dyrare. Man måste räkna på hela paketet.
 
Annars finns an av de ballaste racerhojarna till salu. Micke Lindfors aprilia. 1998 års modell med fabriksmotor motsvarande aprilias 01-kit, prislapp mellan 130-150kkr, det är billigt för 97 ponnys på bakhjulet.
 
oFFkeFF skrev:
Annars finns an av de ballaste racerhojarna till salu. Micke Lindfors aprilia. 1998 års modell med fabriksmotor motsvarande aprilias 01-kit, prislapp mellan 130-150kkr, det är billigt för 97 ponnys på bakhjulet.

Den måste vara lika lättsåld här som is på sydpolen. Måtte den bli kvar i landet....
 
Fick idag ett mail från Tatu Lausletho i Finland att de vill sälja hans Tz 250-00 med en hel del prylar till. Kostnad är 13,500 euro
Är någon intresserad maila till mig kan jag vidarebefodra det
watz.racing@home.se

Ha de gott /Linda
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top