250 på Sviestad 24/10

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
På regnvåt bana genomförde Racerpelle, Teddy och Nyteknik idag årets definitivt sista träning.

Racerpelle förvånade genom att inte ändra förgasarnas bestyckning utan köra med samma inställning som när det var soligt och varmt. Kallt väder tarvar ju egentligen större munstycken. Det gick dock fint och han körde ikapp och om Teddy. 203 km/h på rakan var en tangering av hans högsta notering på Sviestad - trots det blöta föret.

Teddy var den ende som krängde däck. Saknar en extra bakfälg och tvingades därmed till mer handgripligt arbete än övriga. Teddy har rykte om sig att vara snabb på våt asfalt men framfarten hämmades av hans Honda som definitivt inte går som den ska. Men Teddy borrade ner skallen bakom kåpglaset och var den som lade flest varv under vår tre timmar långa sejour.

Nyteknik premiärkörde sin Honda som han köpte av Racerskalman efter SM-tävlingen på Gelleråsen. Den visade sig gå som en klocka och dra likt en fyrtakts twin jämfört med den försålda TZ som nu tar igen sig på sydligare breddgrader. Med det lättkörda nyförvärvet lovade han sig själv 55:or i vår.

Nu tar pustar de tre ut i respektive garage. Skatungen (Teddys Honda) ska undersökas, diagnostiseras och åtgärdas för att slippa bli ifrånåkt så snöpligt i vår. Avgasventilerna, kunde man höra Teddy mässa från förarsätet på vägen hem. Pelles nygamla -95 TZ har nu gått lite över 100 mil och behöver egentligen bara tvättas för att vara redo för nästa säsong. En gissning är dock att den kommer plockas ner och göras minutiöst ren, mätas, justeras och smörjas in i dyra medel. Nytekniks Honda var på väg att skickas iväg på en kom-i-form-kur men visade att den bara behöver lite nya kläder för att möte nästa säsong.

Bifogat

• gasabear.jpg
    gasabear.jpg
    135.7 KB · Visningar: 100
  • tremusk.jpg
    tremusk.jpg
    132.9 KB · Visningar: 120
  • teddygasa.jpg
    teddygasa.jpg
    96.9 KB · Visningar: 67
  • pellegasa.jpg
    pellegasa.jpg
    88.3 KB · Visningar: 65
  • skriver.jpg
    skriver.jpg
    107.1 KB · Visningar: 75
Mer bilder:

Bifogat

• honda.jpg
    honda.jpg
    138.5 KB · Visningar: 95
  • trehojar.jpg
    trehojar.jpg
    138.5 KB · Visningar: 70
  • pelleut.jpg
    pelleut.jpg
    131.4 KB · Visningar: 69
  • kranga.jpg
    kranga.jpg
    137.6 KB · Visningar: 69
På Anderstorp var det torrt hela eftermiddagen. Tänkte bara att ni ville veta. :hihi

Bara sex månader kvar då :huvet :död :brinnerup :6surkart

racerskalman skrev:
Volvo 607 originalfärg! Samma som 850 T-5R 1994. Kutsen Rover LOZ 867 Storm Grey (Ifall Du ville veta... :hihi )

Du måste byta avtar nu - det där är min hoj! :7peta

Allvarligt talat: den gick som en dröm. Ut ur Torparn, Bergskurvan och Esset var skillnaden mot min TZ som den mellan 600 och 1000. Jag skojar inte. När det är torrt ska det blir enormt intressant att se vad bytet innebär i tid. Jag gissar på två sekunder. Drog den till 12.500 på rakan och det kändes bara helt underbart. Är kanonnöjd!

Nyteknik skrev:
Du måste byta avtar nu - det där är min hoj! :7peta

Allvarligt talat: den gick som en dröm. Ut ur Torparn, Bergskurvan och Esset var skillnaden mot min TZ som den mellan 600 och 1000. Jag skojar inte. När det är torrt ska det blir enormt intressant att se vad bytet innebär i tid. Jag gissar på två sekunder. Drog den till 12.500 på rakan och det kändes bara helt underbart. Är kanonnöjd!

Hehe :tummenupp Då kan du med tillförsikt se fram emot nästa års bravader.
Du kanske t.o.m kommer skippa att kitta den i vinter?

Trango_B skrev:

Får vi se dig på en riktig hoj nästa år nu då? ;)

oFFkeFF skrev:
Får vi se dig på en riktig hoj nästa år nu då? ;)

Ja det är klart, ska bara få min hoj såld så jag har råd att handla.
Det fanns ju en RS i GBG på en MC-butik som kanske kunnat byta in min hoj men den försvann ju innan jag kom till skott :(
Så nu är det bara att hoppas på att det finns någon RS kvar till våren åt mig.

Trango_B skrev:

Inga kitdelar. Det skulle kosta mer än det smakade. Möjligen ett annat avgassystem. Är du på väg in i klassen? Kul!

*/ ?>
Back