250-motard?

hållundan skrev:
Tjippkilovipp!

Min polare ska köpa motard, han envisas om att han vill ha en 250 för att han tror att dom är MYCKET lättare än de "större" hojarna...

Jag säger (utan att direkt veta) att det finns väl inte så många 250-motarder som det finns 400 å 640-650 cc...

Körde en Husabusa 650 SM för ett tag sedan å tycker inte dom är så jättetunga, eller inte så dom blir jobbiga iallafall. Övningskörde ganska friskt på en KTM 640 LC4 SM oxå, å den var inte heller så jobbig...

Men han envisas....

Vad ska jag säga till honom egentligen?

:yoparty

Säg: CR500! :banana :bow :hihi

va fan

äää, henke, vem e denna trähatt som du har till polare..................han kan få prova min, så får han se vad som händer när man vrider på gasen med ett svenskt fullblod.........som inte är specielt svårt kört eller tungt alls !!!

CR500 funkar ju, hara bara kört den som cross, bra klipp jävlar

men jag tror nog på en lite större 4-takt !

:tummenupp

YamahaJojje skrev:
hade gått att köra...

Rätt rolig faktiskt. Byta ut de grovmönstrade däcken mot mer gatdäck, så börjar de likna nått. Det finns ju nått trimkitt till TZR:en som gav 10 hk, borde ju passa TDR:en också. 60 hk :tummenupp

cool_lilja skrev:
äää, henke, vem e denna trähatt som du har till polare..................han kan få prova min, så får han se vad som händer när man vrider på gasen med ett svenskt fullblod.........som inte är specielt svårt kört eller tungt alls !!!

CR500 funkar ju, hara bara kört den som cross, bra klipp jävlar

men jag tror nog på en lite större 4-takt !

:tummenupp

Det är jimmy... han MTB-killen i min klass.... Han är ju van vid sin minilätta kona-hoj på 8 kilo....

så han är lite rädd....

Men visst, han hänger på hem till dej när han är uppe å hälsar på i skötet så ska han få se....

Han ska köpa riktig motard......tycker jag =)

:rock

cool_lilja, vi är nästan kopior av varandra med både en 2-taktare samt en motard och bägge bor i GBG. Vi borde bilda klubb :7peta

YamahaJojje skrev:
nä 2 takt funkar bra på bana(inte som en 650 dock) men du får ett satans in i helvetes underhåll på motorn!!!
Gocartbana visst. Jag sa inget annat eller :confused:
Men om du tar en 2t 250 så kan vi köra lite på t.ex Gelleråsen så får vi se hur kul det blir för dig :mattias :hihi

Jag säger oxå CR500. Blir ju svårare att köra gata med men billigt är det.

Jag hade en Honda CR250 motard, och den gick utav helvete men håller inte för gatbrukningen. Om man ska köra en 2t 250 så är det bara på banan som gäller och en jävla massa underhåll.
jag körde med CR:en på gatan några timmar och den rasade efter 2 veckor och jag fick renovera skiten och sålde bort den direkt..

Annars är den en jäklig smidig och lätt hoj som går upp på slangen hur lätt som helst...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back