250 hojar

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Jag har kollat en del på kawasaki zx-250r men hittade precis bilder på en hyosung gt-250r, säljs dom i sverige? :va

Sen undrar jag om någon vet om det finns fler 250 hojar man skulle kunna titta på? information om desas hojar och speciellt hyosungen uppskattas, hittar inte mycket alls när jag söker själv :gnissla

Funderar starkt på en 250 som mellanhoj då jag ha föräldrar som kommer se till att jag kör strypt :huvet

kan lägga till länkar till hojarna
http://www.hyosung.hu/models/GT250R.htm
http://www.kawasaki.se/250r/default.asp?Sub=654AAA5

Last edited:
Vet du vad hyosung ligger på i prisklass ungefär i dom andra länderna? För jag tycker ju iaf att lillninjan är bra mycket snyggare och ser rejälare ut. Ligger dom ungefär lika i pris så är ju kawan mer värd tycker ju jag.

3.000~ pund om jag läste rätt, önskar jag hade lite mer bilder på den :) den ser mer större ut tycker jag, mer åt 600cc i storlek, men den är kantig och ser lite äldre ut på vissa ställen det är sant

Vet du vad hyosung ligger på i prisklass ungefär i dom andra länderna? För jag tycker ju iaf att lillninjan är bra mycket snyggare och ser rejälare ut. Ligger dom ungefär lika i pris så är ju kawan mer värd tycker ju jag.

Hyosung lär ju kosta MAX 2/3 av vad Kawan gör.

verkar som dom säljer dom i usa för 3000 dollar under märket UM :gnissla

Vet inte något om Hyosung men Kawa känner man ju till och äger en. Hur är Hyosung kvalitetsmässigt? Kanske lönar sig att köpa nått välkänt

Det måste ju finnas något roligare än en 250..

Vet inte hur många Hk en drz 400 har, annars kanske den skulle kunna vara ett alternativ?

Det måste ju finnas något roligare än en 250..

Vet inte hur många Hk en drz 400 har, annars kanske den skulle kunna vara ett alternativ?
hmm är mest inne på en sporthoj typen då jag pendlar bra många mil varje dag och tänkte fortsätta göra det med mc frammöver också sen brukar jag ta en kång tur i bland o känns som det är skönare att sitta på en sporthoj då,

Effekt: 29,4 kW (40 Hk) / 7600 rpm
då måste man ju strula med strypningar osv för att få den riktigt reggad från början, då e de ju lika bra med 600 :) fast troligtvis bra mkt billigare i försäkring osv

De där med försäkringar finns ju bra på bilsport och mc. Dom har ju mellanklassförsäkring så man får riktigt bra priser. Jag betalar 5200 hel/hel. Iof 10 lax i självrisk vid vagnskada. Men menar en 250 kan ju inte vara speciellt dyr att försäkra då tycker jag..

CBR 250 är ju häftig tycker jag, svår att hitta i Sverige bara, importera från UK.

Sen finns ju gamla ZXR 250 också, radfyran dvs.

du får ju ändå inte köra upp på en 250. men det hade du kanske inte tänkt heller.

Skulle vara bra att veta vilket prisspann du letar?:va
Utan att ha sett kawas nya 250R så verkar den lite småcool.
Om du nu inte absolute måste ha en "sporthoj" kan du kolla på KTM 450/525EXC, med SM-hjul såklart!:yoparty (Reggade på ~9kw)

Skulle vara bra att veta vilket prisspann du letar?:va
Utan att ha sett kawas nya 250R så verkar den lite småcool.
Om du nu inte absolute måste ha en "sporthoj" kan du kolla på KTM 450/525EXC, med SM-hjul såklart!:yoparty (Reggade på ~9kw)

priset i inköp varierar beroende på deras andrahandsvärde, kawa skulle jag kunna köpa för 37000 och det tycker jag är så pass bra pris att det skulle vara värt en ny hoj. Är mer interesserad av sporthoj då ja köper hoj i stället för bil och har 1 mil till träning och skola när jag bor hemma och 3½ mil till träning från stugan och tränar 2 gånger per dag så kommer bli några mil på hojen :tummenupp är nog ute efter en hoj för ungefär 50-60k lite mer eller mindre.

FZR ja, den glömde jag, skrev inte gixxern för jag antog att den inte fanns i snygg version, dvs bara jättegamla versionen (nej den är inte snygg...)
houysong är väll gsxr kopia typ ?

De där med försäkringar finns ju bra på bilsport och mc. Dom har ju mellanklassförsäkring så man får riktigt bra priser. Jag betalar 5200 hel/hel. Iof 10 lax i självrisk vid vagnskada. Men menar en 250 kan ju inte vara speciellt dyr att försäkra då tycker jag..
hur menar du är det billigare att försökra om den e reggad som mellan mc? då kanske det skulle bli annat att titta på en 600 sportmodell igen :)

hur menar du är det billigare att försökra om den e reggad som mellan mc? då kanske det skulle bli annat att titta på en 600 sportmodell igen :)

Exakt. Dom tar på den effekten den är registrerad på. Men dom försäkrar inte värsting sporthojjarna. Men ta en mc som du är intresserad av sen ringer du o hör vad du får för premie.

Exakt. Dom tar på den effekten den är registrerad på. Men dom försäkrar inte värsting sporthojjarna. Men ta en mc som du är intresserad av sen ringer du o hör vad du får för premie.
bilsport.se? eller vart har du försäkrat? :)

hittade http://www.bilsport-mc.com när jag fick snilleblixten den kanske heter bilsport och mc :tungan

Last edited:
Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...