250 Dirt Bike vs. MX Moto 250 vs. Zongshen 250, vilken??

RevRider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
KTM 450 SX-F
Funderar på att skaffa en rolig leksak att köra runt med i skogen. Har inte tänkt hoppa speciellt mycket utan bara leka i skogen.

Kollade först på denna: http://www.importlagret.com/ ---> Motor ---> Cross/Enduro --> 250cc Dirtbike. Den tyckte jag verkar bra och seriös om man kan säga så. SpeedMotos nya "Monster Maskin" står det om den. Och det står BSE på tanken. Nackdel: 9900:-, lite dyrare än andra. Fördel: Finns här i stan.

Alternativet är då att beställa och har kollat på www.motorhandel.se och där har dom två stycken som jag tycker mig välja mellan. Dessa är:

MX Moto 250cc - http://www.motorhandel.se/index.php?act=viewProd&productId=325

Zongshen 250cc - http://www.motorhandel.se/index.php?act=viewProd&productId=323

Enda skillnaden jag ser på dessa två, bortsett från utseende, är däckstorleken och 1000:- i pris.

Så min fråga till er men mer kunskaper än mig. Vilken av dessa tre (3) ska jag välja???
Priserna blir, 7500:-(med frakt), 8500:-(med frakt) och 9900:-(hämtas).

Last edited:
Jag har haft min MX moto 250cc från motorhandel.se i 4 dagar nu.
Den fungerar fint och inget har gått sönder.

Jag tycker att du ska köpa någon av motorhandels hojar för dom är troligen mycket mera prisvärda.
MEN om du aldrig har skruvat förut och aldrig har ägt en hoj förut så är inte något av alternativen säkra kort.
Dom är av den lägre kineskvalitetsklassen så dom behöver ses över då och då och justaras.
Jag har fått efterdra ekrarna i bakhjulet 3 gånger, dra åt styrlagret och dra åt diverse skruvar och bultar runt om på hojen.
Men det hade jag räknat med så jag är inte grinig eller besviken.

Så du får ta ställning till om du vill ha en halv-fullsizehoj eller en midsizehoj och sen tänka på om du kan sköta om dom på den nivån som krävs.

Okej, erfarenhet av att skruva hoj har jag inte direkt men skruvat i snöskoter har man ju gjort endel så småsaker ska nog inte vara några problem. Att efterdra lite överallt har jag också räknat med oavsett vad man köpa, för att vara på den säkra sidan.

Vad tror du om den lite dyrare från Importlagret?? Är det bättre kvalitet än dom andra??

Zongshen deras motorer har jag hört e riktigt usla

Okej, de flesta verkar ju ha Zongshen motorer även om inte själva hojen heter det. Den för 9900:- verkar inte ha det. Står iaf inte att den har det.

Okej, de flesta verkar ju ha Zongshen motorer även om inte själva hojen heter det. Den för 9900:- verkar inte ha det. Står iaf inte att den har det.

Zongshen motorer är inte sämre än ngn av de andra...
Kvittar vad man hört.
Jag har varit med om haveri på duccar motorerna som ska vara bäst!

Okej, det låter ju bra. Förstår att de inte håller i evigheter men bara man inte behöver börja skruva efter 1h.
Hade en lite pocket tidigare som jag hade läst lite negativa saker om. Körde rätt mycket med den under en hel sommar utan ett enda problem.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph